Caser

Publisert: 07.10.2015

ICA serverte gode visningsresultater

Innholdsmarkedsføring funker. Content is king!

ICA hadde et ønske om trafikk til eget innhold – som matoppskrifter, livsstiltips og kosthold.

Innhold med god kvalitet
- Løsningen ble å lage innhold med god kvalitet i samarbeid med Aller-byrået Redink, som leverte både innhold og landingsside til ICA, forteller strategisk kundeansvarlig i Dagbladet, Henrik Staib.

Dagbladet har faste "nativeplasseringer" – plasseringer for annonsørinnhold på fast sted – både på desktop og mobil. Mesteparten av trafikken fra denne plasseringen ble benyttet av ICA i kampanjeperiodene.

- Og naturligvis ble det optimalisert underveis, for å se hva som ga mest trafikk og klikk, forteller Staib.

Økt salg
- Målet var ganske enkelt å levere trafikk via kvalitetsinnhold, som igjen skulle øke salget i perioden. ICA gikk ut mot en bred målgruppe og opererte i tre måneders perspektiv.

Høy trafikk
Resultatene ble svært gode – både visninger og klikk. Det ble levert meget jevn trafikk som følge av dynamisk optimalisering.

- Verdt å fremheve er også at native-løsninger på Dagbladets nye publiseringsplattform Labrador 2.0 ikke påvirkes av Adblock, poengterer strategisk kundeansvarlig Henrik Staib i Dagbladet.