Aller Media AS
Karvesvingen 1, 0579 Oslo
Tlf: +47 21 30 10 00
Se kart
Org.nr. NO 910 119
877
Faktura sendes til: [email protected]
Innholdsmarkedsføring funker. Content is king!
ICA hadde et ønske om trafikk til eget innhold – som matoppskrifter, livsstiltips og kosthold.
Innhold med god kvalitet
- Løsningen ble å lage innhold med god kvalitet i samarbeid med Aller-byrået Redink, som leverte både innhold og landingsside til ICA, forteller strategisk kundeansvarlig i Dagbladet, Henrik Staib.
Dagbladet har faste "nativeplasseringer" – plasseringer for annonsørinnhold på fast sted – både på desktop og mobil. Mesteparten av trafikken fra denne plasseringen ble benyttet av ICA i kampanjeperiodene.
- Og naturligvis ble det optimalisert underveis, for å se hva som ga mest trafikk og klikk, forteller Staib.
Økt salg
- Målet var ganske enkelt å levere trafikk via kvalitetsinnhold, som igjen skulle øke salget i perioden. ICA gikk ut mot en bred målgruppe og opererte i tre måneders perspektiv.
Høy trafikk
Resultatene ble svært gode – både visninger og klikk. Det ble levert meget jevn trafikk som følge av dynamisk optimalisering.
- Verdt å fremheve er også at native-løsninger på Dagbladets nye publiseringsplattform Labrador 2.0 ikke påvirkes av Adblock, poengterer strategisk kundeansvarlig Henrik Staib i Dagbladet.