Caser

Publisert: 27.02.2012

Klar tale fra Dent

Den nye pastillen Dent Klar Tale! påberoper seg å kunne gi nettopp klar tale. Det skal bevises på forsiden av Dagbladet.no neste uke.

undefined
undefined
alt
Fredrik Thomas Bentzen i IUM.
alt
Marianne Dalen, byråansvarlig konsulent på nett i Dagbladet.

Med godt synlige bannerannonser, skal den nye pastillen fra Brynild Gruppen kommentere Dagbladets nyhetssaker fortløpende. Bak kampanjen står Reklamebyrået McCann sammen med mediebyrået IUM.

Dent Klar Tale! er et nytt produkt som gir frisk pust og klarner halsen. Dette ville vi få frem på en direkte måte. Derfor bestemte vi oss for å ta konseptet med klar tale helt ut og ha bannerannonser, hvor pastillen kommenterer nyhetene på Dagbladet.no med klar røst – og en aldri så liten snert, forteller Fredrik Thomas Bentzen i IUM.

Utfordrende kampanje
Dent Klar Tale! skal på med bannerannonser på forsiden av Dagbladet.no i tre dager og i tillegg ha en oppfølgingskampanje på Kjendis.no. Bentzen er spent på resultatene av kampanjen.

– Utfordringen blir å kommentere saker tett opp til nyhetsbildet samme dag. Derfor får vi levere materiell til Dagbladet på dagen, slik at kommentarene blir så aktuelle som mulig, forteller han.

Frisk pust
Byråansvarlig konsulent på nett i Dagbladet, Marianne Dalen, ser også frem til frisk pust på Dagbladets nettsider og forteller at de har samarbeidet tett med nyhetsredaksjonen i forkant av kampanjen.

– Det er viktig for Dagbladet at nyhetene Dent Klar Tale! skal kommentere, er saker som moralsk sett lar seg kommentere. Det er tross alt ikke alle nyhetssaker man kan spøke med. Men redaksjonen ser ingen betenkeligheter så fremt Dent velger sakene sine med omhu, noe jeg vet de gjør, sier Dalen.

Les mer om Dent Klar Tale! her.