Caser

Publisert: 23.09.2014

- Lærerikt og veldig gøy!

Starcom har kåret Månedens Mediastar i september: webTV-serien #delverden laget av DBTV i samarbeid med Tele2!

23. september 2014

#delverden er en web-serie på DBTV hvor Tele2 sendte to kompiser jorda rundt på 15 dager for å inspirere folk til å dele morsomme og engasjerende øyeblikk. Serien nådde over 600.000 visninger på få uker.

Se serien her!

En ekstra innsats
Månedens Mediastar nomineres internt hos Starcom. For å komme i betraktning må du være løsningsorientert, gjennomføringsdyktig, og ha utvist en god dose mot og kanskje også stahet for å få kampanjen realisert.

- Vi vet at de beste kommunikasjonsjobbene våre krever at alle involverte gjør en ekstra innsats, og at disse casene svært ofte er et resultat av godt samarbeid med mediene. Derfor er det på sin plass å gi litt heder for dette, forklarer Sindre Holme i Starcom, og fortsetter:

- Dagbladet har en kreativ kultur og medarbeidere med sterk vilje til å lage jobber som stikker seg ut. Denne gangen vinner de for å ha skapt en veldig fin kommunikasjonsjobb, og gitt oss i Starcom mye læring på veien til målet.

Kjempestolte
Det var Thomas Faye Willoch og Diana Badi som vant prisen for Dagbladet. Salgsdirektør Chris Tallerås Steen er svært fornøyd.

- Vi er kjempestolt av denne utmerkelsen. Det er mange dyktige aktører i sving og mange kreative løsninger ute for tiden. At Dagbladet trekkes frem som månedens Mediastar av Starcom viser at vi jobber riktig, sier Tallerås Steen.

Starcom har også tatt #delverden-caset videre til Medieprisen 2014 i kategorien Mediestrategi.

- Sammen med DBTV har vi hatt et felles mål: å lage godt innhold for Dagbladets lesere og Tele2 sine kunder. Og jobbet tett sammen, seint og tidlig for å få det til. Det har vært lærerikt og veldig gøy, avslutter Sindre Holme i Starcom.