Caser

Publisert: 13.04.2016

Opplev suksessen!

Enjoy Sport trengte å gi merkevaren 2XU et betydelig løft og ønsket å nå ut til en bredere målgruppe.

2xu 1920

I samarbeid med Aller Media valgt de å fokusere på opplevelsesmarkedsføring kombinert med tradisjonell markedsføring. KK-universet ga store mulighetsrom gjennom KK-mila, KK-treningscamp og KK-dagen.

MÅL
Målet var å øke etterspørselen av 2XU treningsklær, øke kjennskapen til merket, øke salget og beholde posisjonen som Norges største leverandør av compression tights. I tillegg skulle kampanjen skape en hype rundt treningsklærne.

EVENTER
Gjennom sponsoratet fikk 2XU muligheten til å være synlig i all markedsføring og kommunikasjon KK hadde med deltagerne på alle eventene. Det var tydelig logoeksponering på alle relevante flater og profilannonser i KK.

KK-CAMPEN
Alle deltakerne på KK treningscamp fikk treningsklær fra 2XU. På denne måten skapte vi merkevareambassadører for 2XU. For å styrke kampanjen og spre budskapet ytterligere hadde vi ulike konkurranser i sosiale medier. Vi sørget for god logoeksponering, og egne representanter for 2XU deltok på campen og kom i direkte kontakt med målgruppen.

KK-DAGEN
På KK-dagen hadde 2XU egen stand hvor de solgte treningsklær. Dette ga 2XU-representantene en unik mulighet til å prate om sine produkter direkte med deltagerne. Det ble vist reklamefilm fra scenen og en sms-utsendelse til gjestene formidlet tilbud på treningsklær, for å trekke trafikk til standen i pausene.

KK-MILA
I forbindelse med KK-mila lanserte og solgte 2XU en helt ny og eksklusiv kolleksjon av compressiontights. Vi arrangerte også en Facebook-konkurranse med bildedeling i regi av KK.

Det er ingen tvil om at dette samarbeidet har vært en fantastisk suksess for både 2XU og Aller Media! Etterspørselen av 2XU treningsklær har økt! Kjennskapen til merkevaren har økt og salget av treningsklær har økt! I tillegg har samarbeidet bidratt til at 2XU har beholdt sin posisjon som den største levererandøren av compressiontights i Norge!