Aller Media AS
Karvesvingen 1, 0579 Oslo
Tlf: +47 21 30 10 00
Se kart
Org.nr. NO 910 119
877
Faktura sendes til: [email protected]
Aller Media tilbød litt uvanlige virkemidler da Canal Digital ønsket å skille seg ut fra mengden. Det holdt til en finale i Aller Best 2020-Q2.
Med et helt nytt kommunikasjonskonsept måtte det nye løsninger til for å løfte Canal Digitals annonsering. Strategisk konsernkundeansvarlig i Aller Media Martin Wenstad Janssen tilbød løsninger som ikke befant seg på den vanlige prislisten.
- Canal Digital ønsket å kommunisere sitt nye konsept «Oppgrader til satellitt» gjennom løsninger som ikke nødvendigvis var hyllevare. Forslaget og løsningen vår gjenspeilet dette fra start til slutt.
- Utfordringen deres var å få Canal Digital til å skille seg ut fra konkurrentene?
- De ønsket å skille seg ut i kommunikasjonen ved å spille på kvalitet og fordelene med satellitt, i større grad enn innhold som har vært fokus for bransjen generelt de siste årene.
Takeover av Dagbladet.no
Fotarbeidet for å få en slik kampanje til å lykkes, handler om grundig innsiktsarbeid. Og ikke minst å koke sammen en gjennomtenkt løsning som kunne møte Canal Digitals KPI-er.
- Når man skal kommunisere noe helt nytt, trenger man gjerne løsninger med litt ekstra pang!
Martin Wenstad Janssen sier at prosessen med å finne frem til den endelige løsningen handlet om et godt samarbeid med Zenith. Resultatet av prosessen var en rekke displayløsninger. Viktigste brikke i kampanjen var en takeover av Dagbladet.no.
- Med assets og underlag fra reklamebyrået, utviklet og produserte vi en takeover-løsning og en dynamisk GEO-løsning som ble bærende for den delen av kampanjen som kjørte hos oss. Takeover-løsningen skapte høy oppmerksomhet rundt det nye konseptet til Canal Digital, mens GEO-løsningen snakket til leserne våre, med tilpassede budskap, der de bor.
Kraftig løft i alle parametere
Kampanjen leverte et høyt visningsvolum med høy synlighet, og fikk løft i alle de målsatte parameterne. Spesielt var løftet i kunnskap hos ikke-kunder stort – på 7 %. Også totalinntrykket av Canal Digital gjorde et kraftig byks hos ikke-kundene, med et løft på hele 32 %.
- Det stemmer. Vi fikk de største løftene hos de som ikke har Canal Digital i dag. Dette er spesielt viktig for å kunne påvirke og tiltrekke seg nye kunder.