Caser

Publisert: 24.06.2016

Peugeot testpilot

Fem familier fikk låne hver sin Peugeot 308 SW i en testpilot for Dinside. De gode resultatene ble delt i Aller sitt nye fullskjermformat.

Testpilot er et produkt fra Dinside der annonsører betaler for å teste sine produkter. De fem familiene som lånte hver sin stasjonsvogn tok bilder og svarte på spørsmål. Basert på dette, ble det laget en artikkel på dinside.no. En testpilot har stor troverdighet som kommersielt innhold, og artikkelen om Peugeot fikk svært gode resultater med lesetid på over fire minutter.

I selve testen fikk Peugeot 308 SW hele 8,8 poeng og betegnelsen Meget Godt på en skala fra 0-10. Testpiloten ble derfor effektiv og god markedsføring for Peugeot. Etter at artikkelen med testpiloten hadde ligget ute en stund, ønsket Peugeot å skape ny trafikk inn til testpiloten.

Over 90 % in-screen
Sammen med Aller lagde Peugeot annonser i fullskjermformatet med sitater fra artikkelen. Sitatene rulet over skjermen hvert 4. sekund, og annonsen ble vist på alle plattformer. Kampanjen pågikk i mai 2016, og resultatene viser at annonsene fikk over 90 % in-screen. Det ble generert 4600 klikk og 0,18 % CTR.

Ønsker du mer informasjon om Dinsides testpilot? Ta kontakt med xx.