Aller Media AS
Karvesvingen 1, 0579 Oslo
Tlf: +47 21 30 10 00
Se kart
Org.nr. NO 910 119
877
Faktura sendes til: [email protected]
Reiseselskapet Carpe Diem har arrangert reiser for single mennesker i over 12 år under mottoet Alene – men sammen.
Daglig leder i Carpe Diem, Gro Husmo. |
Turoperatøren startet opprinnelig som kontaktformidling, med singelreiser som ett av flere tilbud. Men ildsjelene bak selskapet forstod raskt at det var reisetilbudet folk var mest interessert i.
– Det viste seg at det var et tydelig behov for denne typen reiser, og vi ser at behovet ikke har blitt mindre med årene. Bare de siste to årene har vi hatt rundt 1200 reisende i året, sier daglig leder, Gro Husmo.
Dele opplevelser
Over 850 000 nordmenn lever alene, og for mange av disse er ferier og ferieplanlegging vanskelig fordi de mangler reisefølge.
– Samtidig vet vi at mange ønsker å dra på ferie og ikke minst ha noen å dele opplevelsen med. Derfor har vi spesialisert oss på å sette sammen gruppereiser for single menn og kvinner, forteller Husmo, og hun mener de har funnet en viktig og bra nisje i markedet.
Møte nye venner
Men om du tror at Carpe Diems reiser dreier seg om sjekking, må du tro igjen.
– Nei, det er langt fra noen sjekkereiser. På våre turer møtes mange mennesker i samme situasjon på en uformell og ukomplisert måte. Vi tilbyr et variert program med kultur, aktiviteter og opplevelser, og det er det unike fellesskapet som oppstår på slike turer som gjør at mange reiser med oss igjen og igjen, sier Husmo.
Alle aldre
Carpe Diem arrangerer reiser til hele verden og for alle aldersgrupper.
– Vi har reiser for dem under 40 år og for reiselystne over 60 år. Vi har også reiser med åpne grupper. Her finner du alt fra 30-åringer til spreke pensjonister, som trives godt i samme gruppe. Her er det ikke alderen, men innstillingen som teller. Gruppene er på maks 27 personer, noe som gjør det lett å bli kjent med de andre, forteller Gro Husmo.
Bred målgruppe
På grunn av en bred målgruppe, trenger Carpe Diem å nå bredt med annonseringen sin, og mye av markedsføringen blir gjort i Dagbladets kanaler.
– For å nå flest mulig har vi brukt helsider i avis og magasin, i tillegg til forsiden på Dagbladet.no. Det har gitt oss god respons hver gang og ser ut til å være en riktig måte å markedsføre oss på, sier Husmo.
Trenger menn
Men til tross for vellykkede kampanjer og stor pågang, er det én ting Carpe Diem ønsker seg: Flere menn.
– Ja, vi trenger flere menn. Vi har til og med hatt en verveordning som vi har kalt ”Verv en mann”. Dynamikken i gruppen blir bedre når vi har en jevnere fordeling mellom menn og kvinner. Så kom igjen menn, bli med på tur! oppfordrer Husmo.