Caser

Publisert: 13.04.2016

Slik får du mange prøvekjøringer i sommermånedene

Sommeren er lavsesong for aktivitet hos Renaultforhandlere i Norge, med få prøvekjøringer. Renault ønsket derfor å øke antall prøvekjøringer i sommermånedene.

 

Renault 1920

Aller Media utviklet i samarbeid med Renault et konsept for å øke oppmerksomheten og aktiviteten om sommeren. Konseptet skulle skaffe bilmerket økt synlighet gjennom eksponering under Se og Hørs sommerturné og turneens populære aktivitet «Jakten på Se og Hør-flaskepost».

Se og Hørs sommerturné besøker kjøpesentre, bytorg og campingplasser i flere byer i Norge. For å skape et økt engasjement for Renaults forhandlere langs ruten ble det delt ut Se og Hør-flaskeposter hos forhandlere i de byene sommerturneen befant seg i.

Gjennom geotaggede mobilannonser i Se og Hør, Dagbladet, Din Side og Sol ble det vist annonser for Renaults forhandlere som befant seg i nærheten av sommerturneens stoppesteder.

I annonsene fikk leserne informasjon om at det ble delt ut flaskeposter hos den lokale Renault forhandleren til de som prøvekjørte. På denne måten fikk Renault mulighet til å komme i direkte kontakt med Se og Hør sine lesere.

Samarbeidet med Aller Media skapte fantastiske resultater for Renault. Kampanjen bidro til oppmerksomhet for Renault hos en bred målgruppe gjennom Se og Hørs sommerturné. I tillegg fikk Renaults forhandlere bred eksponering på mobil.

Konseptet bidro til større aktivitet hos lokale Renaultforhandlere og antall prøvekjøringer økte som en følge av kampanjen!