Caser

Publisert: 15.11.2017

Vant Kampanjes Byråprofil-undersøkelse som Årets Mediebyrå

I år som i fjor troner Red Media Consulting på mediebyrå-toppen.

Siden 1970-tallet har Kampanje gjennomført den store Byråprofil-undersøkelsen, der annonsører vurderer sine byråforbindelser. Red Media Consulting ble kåret til Årets Mediebyrå 2017.

Holdt på å besvime

Byråleder Maria Aas-Eng i Red Media Consulting gikk på scenen sammen med glade Red-kolleger, deriblant gründer Nils Røang. Hun bedyrer at denne prisen ikke kom av seg selv eller ble tatt for gitt.

- Nei, jeg holdt på å besvime! Det er fantastisk kult, og jeg er både ydmyk og fantastisk glad, sa Aas-Eng fra scenen etter prisutdelingen.

Helt siden oppstarten har Red Media Consulting hatt en tydelig visjon om hva selskapet skal være. Digitale prosesser og rutiner har vært essensielt i oppbyggingen av byrået – noe som har ført til at de i dag ligger helt i front i den digitale utviklingen. Men det er også andre ting Aas-Eng vil trekke fram.

- Vi vinner i år igjen på grunn av denne gjengen her! Det er de som gjør jobben hver dag, sier hun og peker stolt på sine kollegaer.

Vant over 13 andre mediebyråer

Formålet med undersøkelsen har vært å måle reklamebyråenes profil og omdømme blant Norges største annonsører samt styrkeforholdet mellom byråene. I år er Byråprofil gjennomført av Kantar Media i samarbeid med Kampanje.

Byråprofil ble gjennomført i oktober 2017 og baserte seg på 556 besvarelser fra Norges største annonsører og medlemmer av Kommunikasjonsforeningen. 54 byråer hadde nok antall vurderinger til å bli rangert og de fordelte seg slik:

16 reklamebyråer. Vinner: Try.

10 PR-byråer. Vinner: Trigger.

13 mediebyråer. Vinner: Red Media Consulting.

5 content-/innholdsbyråer. Vinner: Redink.

11 byråer for digital tjenestedesign. Vinner: Netlife.