Aller Media AS
Karvesvingen 1, 0579 Oslo
Tlf: +47 21 30 10 00
Se kart
Org.nr. NO 910 119
877
Faktura sendes til: [email protected]
Velkommen til en inspirerende morgen hos Aller Media på Hasle! Vi tar et dypdykk inn i våre beste kampanjer fra 2024, som alle gikk til topps i Aller Best. Vi forteller om ideene, løsningene og resultatene som ga fantastisk effekt for annonsørene våre. Vi garanterer at du får nye perspektiver og innspill til å løfte din egen merkevare!
Programmet byr på både inspirasjon og læring – og det vil selvsagt serveres deilig frokost til alle våre gjester. Vi gleder oss til å dele våre erfaringer med deg. Velkommen!
🍳 08:30 - 09.00: Dørene åpner, mingling og frokost
💬 09:00 - 10.00: Programmet starter
Forbrukere har lav kunnskap om ullvask og konkurransen i kategorien er høy. Orkla ønsket å posisjonere Milo som det eneste ullvaskemiddelet og bygge mental tilgjengelighet. Her presenteres vi strategien og ideen som resulterte i de gode resultatene.
- Lisbeth Langnes, strategisk konsernkundeansvarlige i Aller Media
Denne kampanjen skulle forebygge selvmord og selvmordsforsøk, og løfte fram viktigheten av åpenhet om selvmordstanker og bringe håp. Dette er noe av det mest krevende man kan jobbe med. I 2023 tok 693 personer livet sitt i Norge. Utviklingen er dyster; det er 70 flere enn året før. Her er det mange berørte parter. Det viktigste denne kampanjen kan gjøre er å redde noens liv. Tematikken krever ekstra stor varsomhet, mot og grundig forståelse.
- Anniken Elvik, strategisk konsernkundeansvarlig i Aller Media
United International Pictures skulle lansere en ny kinofilm. Denne gangen en av verdens største musikalsuksesser, Wicked, som kinofilm i november 2024 med blant annet Ariana Grande i hovedrollen. Utfordringen var at musikal er en nisje som er mye større i USA og England enn i lille Norge. Så hvordan kunne Aller Media dra musikalgjengeren til kinosalene og samtidig få yngre kinogjengere til å dra og se akkurat denne filmen?
- Sindre Hellkås, Strategisk konsernkundeansvarlig i Aller Media
Baderomsrengjøring er et enormt irritasjonsmoment hos forbruker. Folk er villige til å prøve mye for å gjøre denne rengjøringsjobben enklere. Forbruker vil helst bruke minst mulig tid og krefter på husvask og forstår ikke hvorfor de skal betale mer for Jif når det finnes andre konkurrerende merker som sier de løser det samme problemet. Jif hadde derfor et mulighetsrom i å demonstrere hvor enkelt badet kan bli rent med Jif. Aller Media skulle hjelpe Jif med å få folks oppmerksomhet og bygge både kjennskap og kunnskap.
- Lisbeth Langnes, strategisk konsernkundeansvarlig i Aller Media
Har du spørsmål angående seminaret? Ta kontakt med Aksel Sørbye ([email protected])