Nyheter

Publisert: 05.10.2022

3 fordeler med kontekstuell annonsering

Treff leseren med godt innhold i en høyrelevant kontekst!
- Dette kaller vi for en kostnadseffektiv annonseløsning for våre annonsører, sier Wibecke Bjørntvedt, salgssjef i kommersiell avdeling i Aller Media.
- Dette kaller vi for en kostnadseffektiv annonseløsning for våre annonsører, sier Wibecke Bjørntvedt, salgssjef i kommersiell avdeling i Aller Media.

Kontekstuell annonsering skaper oppmerksomhet! Annonsens budskap vises i relevant kontekst og i et redaktørstyrt univers med 2,9 millioner lesere hver uke.

- Aller Media har i snitt over 8 millioner artikkelvisninger per dag. Med dette volumet vil kontekstuelt rettede annonser treffe presist, sammenliknet med tradisjonell annonsemetode. Dette kaller vi for en kostnadseffektiv annonseløsning for våre annonsører, forteller Wibecke Bjørntvedt, salgssjef i kommersiell avdeling i Aller Media.

Uavhengig av persondata og cookies

Som følge av den lenge forventede døden av tredjepartscookies er bransjen i full fart med å utforske alternative kjøpsmetoder som er uavhengig av tredjepartcookies, og vi oppfordrer kundene våre til å gjøre det samme. Derfor er kontekstuell annonsering i rampelyset som aldri før. Kontekstuell annonsering treffer målgrupper med presisjon i en høyrelevant kontekst, uten bruk av cookies eller persondata.

Treffer leseren i riktig modus

Annonsen blir plassert i artikler som inneholder en eller flere utvalgte ord og termer. Dette innebærer at leseren aktivt har trykket seg inn og vist interesse for temaet, før de blir eksponert for en relevant annonse.

En undersøkelse av YouGov og Annonsørforeningen viser at hele 25% fler opplever at de er i målgruppen når de får en annonse presentert i en relevant kontekst, og at 33% flere blir mer positive til annonsøren. Disse tallene viser effekt!

Kontroll på din merkevare

På samme måte som man lister ord man mener er relevante, gjør man også det motsatte. Med kontekstuell annonsering bestemmer du hvilke ord og temaer annonsen din IKKE skal vises sammen med. Derfor har du full kontroll over hvordan din merkevare oppfattes og hvor den blir synlig.

- Annonsens utforming og produktets relevans blir en naturlig del av den redaksjonelle sakens innhold. Aller Media står som garantist for at annonsen leveres i et relevant univers, avslutter Wibecke.

Ønsker du å vite med om kontekstuell annonsering? Ta kontakt!