Nyheter

Publisert: 12.10.2021

Adlink blir til Aller Social Club

– dobler staben og lover klubbstemning i mediehuset

Skal skape klubbstemning i mediehuset: (f.v) Line Skaar, Petter Leknes, Hillevi Forsman, Tuva Lem, Ine Finstad, Lasse England og Tonje Løw Hansen. Foto: Thomas Rasmus Skaug
Skal skape klubbstemning i mediehuset: (f.v) Line Skaar, Petter Leknes, Hillevi Forsman, Tuva Lem, Ine Finstad, Lasse England og Tonje Løw Hansen. Foto: Thomas Rasmus Skaug

Adlink skifter navn til Aller Social Club og utvider tjenestetilbudet for influencere, podkastere og profiler. - Vi skal utnytte synergiene i mediehuset, bygge egne profiler og styrke samarbeidet med de vi allerede har i stallen, sier Hillevi Forsman, daglig leder for Aller Media-satsingen Social Club.

Det Aller Media-eide selskapet Adlink har eksistert i over 17 år og var et av de første influencerbyåene i Norge.

- Siden Adlink så dagens lys har de ansatte bygget opp et unikt forhold til profilene med en sterk kompetanse på influenser marketing. Så langt har selskapet jobbet med annonsesalg på influencere og podcastere, nå skal tjenestetilbudet utvides. Med oss videre har vi flere ansatte fra Adlink, som allerede kjenner profilene og vet hva de har på brødskiva. Nå rigger vi oss med ny organisasjon og ser store muligheter i et av Norges største mediehus, sier Forsman.

- Vi har sterke merkevarer og trafikkmaskiner i Aller Media, både på nisje og bredde. Vi har hele mediehuset med oss i ryggen på denne satsingen og motivasjonen er i taket på Hasle. Det er rett og slett klubb-stemning, skyter vekstansvarlig Tonje Løw Hansen inn.

Sterke stemmer bygger merkevarer

Hillevi Forsman (38) kommer fra rollen som byråleder i Aller Concept Store, Aller Medias eget reklame- og innholdsbyrå. Det siste året har omsetningen i Aller Concept Store økt med 15%. Når vi nå tar ut synergiene i mediehuset, forventer Forsman tilsvarende suksess også for Aller Social Club.

- Vi er allerede i gang med å utvikle nye og spennende konsepter, og med å knytte til oss flere profiler. Vi har klokketro på at sterke stemmer bygger merkevarer og vil skape lønnsomme konsepter for våre kunder.

Forsman er også meget fornøyd med laget hun har med seg på satsingen.

- I klubben har vi ansatte med lang erfaring fra merkevarebygging og strategi, redaksjonell erfaring, kreativitet og design, tung salgskompetanse og ekspertise innenfor arbeid med podkast og profiler. Sammen skal vi skape et sted hvor profiler og kunder ønsker å være, hvor vi vokser og har det gøy sammen. Rett og slett Norges kuleste klubb!