Nyheter

Publisert: 22.06.2021

Aksel Sørbye går til Aller Media

- blir leder for kommunikasjon og kompetanse

Vi ønsker Aksel Sørbye velkommen til Aller Media! Foto: Rasmus Skaug
Vi ønsker Aksel Sørbye velkommen til Aller Media! Foto: Rasmus Skaug

Aksel Sørbye har fått jobben som leder for kommunikasjon og kompetanse i annonseavdelingen hos Aller Media. Han kommer sist fra stillingen som fagansvarlig hos Kreativt Forum (KF).

- Jeg er meget fornøyd med å ha fått Aksel på laget. Hans bakgrunn og kompetanse er som skreddersydd inn i denne rollen, sier kommersiell direktør Chris Tallerås Steen hos Aller Media.

Sørbye går inn i ledergruppen i Aller Medias annonseavdeling, der han skal være med på og videreutvikle fag, folk og forretning i annonseavdelingen med over 70 ansatte.

Sørbye vil få ansvar for all B2B markedsføring med fokus på å styrke og posisjonere Aller Medias annonseavdeling og posisjon i markedet.

Han får også ansvar for den interne kompetansehevingen av salgsavdelingen gjennom blant annet Aller Akademiet, Aller Masterclass, Aller Best, kundeseminarer med mer. Han blir dermed en viktig ressurs for både interne og eksterne prosesser når det kommer til posisjonering i markedet og kommersielle inntekter hos Aller Media.

- Aksel skal være brobygger mellom avdelingene. Han skal holde i den røde tråden, slik at alt henger sammen. Aksel skal være med å posisjonere oss videre inn i fremtiden, sier Chris Tallerås Steen.

Aksel Sørbye har de siste 6 årene jobbet hos Kreativt Forum som fagansvarlig. Før det har han jobbet som daglig leder i XLP, markedssjef i Microsoft Advertising, salgssjef i Mediafront og salgssjef i Gyro Marketing.

- Dette er en utfordring som jeg ser veldig frem til. Aller Media er et selskap som er på offensiven med mange spennende produkter og flinke hoder. Å få være med å videreutvikle salgsavdelingen i en tid der bransjen endrer seg i et forrykende tempo, gleder jeg meg veldig til, sier Aksel Sørbye.

Av utdanning har han en Bachelor i økonomi fra Northeastern University i USA, samt markedsføring og ledelse fra IHM Business School i Oslo.

- Jeg har hatt seks utrolig fine år i Kreativt Forum med fantastiske kollegaer og en haug med engasjerte bransjefolk jeg kommer til å savne masse. Samtidig følte jeg at tiden var inne for å skifte beite, og da rollen i Aller Media dukket opp, var det midt i blinken for meg. Selv om jeg nå skifter arbeidsgiver, så forlater jeg ikke bransjen som jeg er så glad i. Jeg ser derfor frem til å fortsatt kunne samarbeide med alle de flinke folkene i bransjen vår, sier Sørbye.