Nyheter

Publisert: 31.08.2023

Aller Media avdekket hyperkontekstuelt annonseprodukt under sin årlige høstlansering

- Dette er trolig markedets beste kontekstuelle annonseprodukt, fortalte Aller Medias direktør for data og analyse, Jon Scheistrøen fra scenen under gårsdagens høstlansering på Latter.
DSC 0453

Det var stinn brakke hos Latter på Aker Brygge da Aller Media inviterte samarbeidspartnere og kunder til sin årlige høstlansering i går ettermiddag. Fra scenen på Latter kunne mediehusets redaktører fortelle om formidabel vekst - og lettet så vidt på sløret om en kommende storsatsing på kvinner.

- Dette er egentlig superhemmelig, men jeg er jo så dårlig til å holde på hemmeligheter, sa KK-redaktør Ingeborg Heldal.

I Aller Media når vi hver eneste uke 1,6 millioner norske kvinner. Men vi synes egentlig ikke det er nok. Så høsten 2023 er høsten vi ruller ut historiens største kvinnesatsing.

- Vi slår sammen ALLE gode krefter: Kunnskapen, historien, innsikten og troverdigheten til KK med teften, tempoet og den enorme rekkevidden til Dagbladet – og sammen skal vi lage MER, morsommere, mer oppdatert, raskere, viktigere, bedre stoff rettet mot kvinner, sier Heldal.

Nøyaktig hvordan kvinnesatsingen skal se ut er foreløpig ikke avslørt.

- Vi skal ta eierskap til den kvinnelige målgruppen på en måte som aldri har vært gjort før, lovet Heldal.


Neste år fyller KK 150 år. Ingeborg Heldal, KKs sjefsredaktør, lover stor feiring.
Neste år fyller KK 150 år. Ingeborg Heldal, KKs sjefsredaktør, lover stor feiring.

I tillegg til Aller Medias kvinnesatsing fikk også Dagbladets formidable vekst stort fokus fra Latter-scenen. Avisens rykferske, men erfarne, sjefredaktør Frode Hansen kunne skilte med vekst både på TV, sidevisninger og i enedekning målt mot VG.

- For oss i Dagbladet er målet alltid å være først ute med det siste, fortalte Hansen, og viste blant annet til Dagbladets banebrytende og effektive live tv-studio, hvor journalister kan gå på luften med siste nytt bare på sekunder.

Dagbladets sjefsredaktør, Frode Hansen, kunne røpe formidabel vekst, blant annet 184% vekst i sidevisninger på mobil.
Dagbladets sjefsredaktør, Frode Hansen, kunne røpe formidabel vekst, blant annet 184% vekst i sidevisninger på mobil.

Nytt annonseprodukt med AI

Men det er ikke bare på redaksjonell side Aller Media er ambisiøse. På kommersiell side har det de siste årene blitt satset tungt på kunstig intelligens, og fra scenen kunne mediehusets direktør for data og analyse, Jon Scheistrøen komme med store nyheter.

-Vi har jobbet med en språkmodell som har lest de siste hundre tusen artiklene som er skrevet i Aller Media for å lære seg hvordan journalistene våre skriver sakene sine. Dette har resultert i at samtlige artikler, med én gang de er live, blir lest og kategorisert, forklarte Scheistrøen.

Kategoriene oppdateres ukentlig, slik at vi til enhver tid kan plukke opp nye trender og samtidig sørge for at vi fanger opp sesongbaserte kategorier. Artikkelens innhold kan dermed bli førende for hva du som bruker får se i form av annonser og lenker til andre artikler. På bakgrunn av denne teknologien lanserer vi nå produktet Aller Hyperkontekst.
- Nå er det jo mulig jeg er litt inhabil her, men Aller Hyperkontekst mener jeg er den beste kontekstuelle modellen som er på markedet, sier Jon Scheistrøen.

Chris Tallerås Steen, kommersiell direktør i Aller Media, er mektig imponert og stolt over alt Aller Media har å tilby annonsørene i tiden fremover.

- Det er nesten så vi må klype oss i armen. Vi tar markedsandeler hver dag. Men det er hardt arbeid som ligger bak, og det er folka på Hasle sin fortjeneste at vi er et ledende mediehus i Norge i dag, sier hun.

Har du lyst til å annonsere hos oss? Finn din kontaktperson HER!

Se bildene fra festen på Latter i karusellen under!