Nyheter

Publisert: 23.01.2023

Aller Media henter styrker fra Schibsted og Diar

Kommersiell avdeling ansetter ny salgssjef og key account manager.
Thorstein Øiseth går inn som key account manager på teamet til ny salgssjef Elisabet Rosenqvist (til høyre). Salgsdirektør Gøril Karlsen Thu (i midten) er godt fornøyd med å ha to nye talenter i kommersiell avdeling i Aller Media.
Thorstein Øiseth går inn som key account manager på teamet til ny salgssjef Elisabet Rosenqvist (til høyre). Salgsdirektør Gøril Karlsen Thu (i midten) er godt fornøyd med å ha to nye talenter i kommersiell avdeling i Aller Media.

I januar ønsker vi to nye talenter velkommen til kommersiell avdeling! De tar med seg flere års erfaring innenfor mediebransjen og kompetanse inn i teamet sitt, og er nå klare for å skape de beste resultatene for annonsørene i Aller Media.

- Det er gledelig å ytterligere styrke teamet vårt med to talenter! Begge to er rustet med solid kompetanse og kommer til å løfte teamet til nye høyder, sier en storfornøyd salgsdirektør i kommersiell avdeling, Gøril Karlsen Thu.

Elisabet Rosenqvist har 12 års fartstid fra Schibsted, blant annet som salgsdirektør og strategisk kundesjef. Nå går hun inn i rollen som salgssjef for et av KAM-teamene i Aller Media.

- Elisabet har en allsidig bakgrunn innenfor salg i annonsemarkedet og kjenner godt til produktene norske publisister leverer. Hun har drevet komplekse salgsprosjekter, og kommer til å bli et meget kompetent og ikke minst energisk tilskudd for både kunder og ansatte, sier Gøril.

Elisabet ønsker å bruke mulighetene i Aller Media til å benytte sin erfaring, innsikt og kreativitet for å utvikle produkter og de beste skreddersydde løsningene for annonsørene.

- Aller Media er et selskap som elsker å utfordre med en diversifisert og fremtidsrettet produktmiks i stadig utvikling, og jeg liker utfordrerposisjonen de har tatt. Jeg har nå snøret på meg løpeskoene og står klar for å yte mitt aller beste sammen med resten av teamet, sier Elisabet.

Thorstein Øiseth går inn som key account manager i kommersiell avdeling. Her skal han bygge sin portefølje i teamet til Elisabet. Thorstein har erfaring fra blant annet byrå og programmatisk salg og kommer nå fra Diar, som er eid av Aller Media og Amedia.

- Thorstein kjenner vi godt fra hans tid i Diar, hvor han har solgt Aller Medias plasseringer. Han har også flere års erfaring innenfor trading og rådgivning innenfor programmatisk annonsering, sier Gøril.

Han har over 10 års erfaring fra mediebransjen, samt erfaring fra Aller Medias digitalvarelager – både fra kjøps- og rådgiversiden, noe som vil gi Thorstein verdifull innsikt når han skal skreddersy løsninger for kundene hans.

- I Aller Media får jeg muligheten til å jobbe videre med aID-teknologien og markedsplassen til Diar, som er to områder jeg er spesialisert innen. Samt at jeg får muligheten til å tilby kundene en bred produktportefølje. Jeg gleder meg enormt å bli bedre kjent med Aller Medias varelager og begynne å skape verdi for annonsørene våre, sier Thorstein.

Både Elisabet og Thorstein er godt i gang i nye stillingene sine i kommersiell avdeling på Hasle.

- Det er en stor glede å kunne ønske Elisabet og Thorstein velkommen til Aller Media, avslutter Gøril.