Nyheter

Publisert: 10.03.2025

Dette må du vite om kvinnelige forbrukere nå

Aller Medias peisestue var fylt til randen da vi inviterte til frokostseminar den 7. mars - dagen før kvinnedagen. Temaet var selvfølgelig kvinner, og her er en oppsummering av den inspirerende og lærerike formiddagen.
DSC3636

Dette må du vite om kvinnelige forbrukere nå

Først ut var Regine Sandberg, senior analytiker i Aller Media, som presenterte forbrukerundersøkelsen for 2025. Hun ga blant annet innføring i endringer i våre handlevaner og hva kvinner vil bruke pengene sine på det neste halvåret. For selv om nyhetsbildet byr på uroligheter, mener kvinner at det er viktig å unne seg ting. Noe januarsalget var et bevis på, med sterkeste vekst på lenge.

DSC3495

Slik når du kvinner i Aller Media sitt univers

Alexander Vigebo og Martine Westvik, strategisk konsernkundeansvarlige i Aller Media, presenterte hver sine suksessfulle caser rettet mot kvinner. Vigebo hadde med seg Ulrikke Bredal, Key Account Manager i Pierre Fabre, som presenterte en solskinnsidé og resultater av en contentartikkel i Aller Media, som bidro til å forandre nordmenns holdninger til solkrem.

Westvik fortalte om FANTAstiske resultater som brusmerket Fanta oppnådde gjennom et langvarig sponsorat på Non Stop.

Store drømmer i en urolig verden

- Når verden skremmer, må det være rom for drømmer, innledet ansvarlig redaktør i KK, Ingeborg Heldal sitt innlegg med.

Hun fortalte om prosjektet "Jenter fra små steder med store drømmer" og KKs misjon om å løfte frem og gi stemme til sterke kvinners historier. Heldal satte også fokus på viktigheten av redaktørstyrte medier, og hvorfor annonsere her i stedet for i sosiale medier.

DSC3678

Hvorfor er Se og Hør viktig for kvinner?

Siden Se og Hør publiserte Marius-saken i august 2024, har det delvis utskjelte sladrebladet hatt en eventyrlig vekst. Presseetikk er noe ansvarlig redaktør Ulf Andersen og hans makker Niklas Kokkin-Thoresen i Se og Hør setter høyt. På kvinnefrokosten fortalte de om sine arbeidsmetoder, sitt samfunnsoppdrag og hvordan de setter viktige temaer som vold i nære relasjoner på dagsorden.

80% av dere lesere er kvinner, så selv om de også er best på "sladder" er Se og Hør et viktig sted å være for annonsører.

DSC3750

10 microhacks for en stressfri og eventyrlig arbeidsdag

Og hvem kunne vel avslutten frokostseminaret mer motiverende enn eventyrer og storyteller Elisa Røtterud! Med sine inspirerende bilder og historier om opp- og nedturer fra Himalayas tak, tok hun oss gjennom ti smarte hacks for en stressfri og inspirerende hverdag.

DSC3843