Aller Media AS
Karvesvingen 1, 0579 Oslo
Tlf: +47 21 30 10 00
Se kart
Org.nr. NO 910 119
877
Faktura sendes til: [email protected]
- ansetter nærmere 80 nye årsverk
- Aller Media har en har en unik digital posisjon, og vi har hatt en kraftig digital vekst over lengre tid. Vi har stor tro på merkevarene våre, og vil nå satse ytterligere på våre publisistiske produkter og posisjoner, sier Dag Sørsdahl.
Aller Media eier kjente nasjonale merkevarer som Dagbladet, Se og Hør, KK, SOL og en rekke utvalgte nisjer med bla Din Side og Elbil24. I tillegg til medievirksomhet eier Aller Media en rekke selskaper innenfor Marketing Services, samlet i Ahead Group samt Roede AS med «nye vaner som varer».
Tror på innhold
Over lang tid og spesielt forsterket det siste året har Aller Medias redaksjonelle produkter opplevd en svært god utvikling, både når det gjelder antallet digitale brukere og digitale inntekter.
- Vi gjør nå en historisk investering i egen portefølje, og vi har store ambisjoner fremover. Kjernen i det vi driver med er redaksjonelt innhold – det journalistiske. Over tid har vi jobbet for å styrke vår digitale posisjon, og nå er vi klare for å gjøre et enda kraftigere rykk i markedet, sier konsernsjefen.
Oppbemanningen på nærmere 80 nye årsverk vil skje innenfor alle de store merkevarene i konsernet.
- Med dette skal vi gjøre et kjempesprang – dette blir et krafttak for hele konsernet, sier Sørsdahl.
Skal «eie» norske kvinner
Med kk og Se og Hør har Aller Media allerede sterke digitale posisjoner. Nå skal kvinnemålgruppen styrkes ytterligere.
- kk er større enn Dagens Næringsliv på mobil. Kvalitetsjournalistikk mot kvinner er noe vi virkelig kan, og nå skal vi oppskalere innsatsen betydelig. Ikke minst skal Se og Hør og kjendisdesken få mange nye journalister på laget. Vi forventer sterk vekst, sier Sørsdahl.
Også nisjesitene Elbil24, Kode24 og vi.no skal bygges videre. I tillegg har vi nettopp lansert PlussMobil – hvor våre lesere kan kjøpe et meget konkurransedyktig mobilabonnent.
- Vi har bred og spennende medieportefølje med stort potensial.
Dagbladet med vill inntektsvekst
Dagbladet har hatt en enorm vekst i unike brukere og sidevisninger de siste årene. Avisa styrer i år mot et rekordresultat.
- Dagbladet har med sin 152 års historie en helt unik posisjon i norsk medieflora. Vi ønsker å bygge et forsterket Dagbladet for fremtiden. De siste årene har Dagbladet satset kraftig på nyheter, avsløringer og underholdning – den satsingen fortsetter fremover. I tillegg skal vi gjøre betydelige investeringer innenfor digital brukerbetaling, sier konsernsjefen.
Betydelig tek-satsing
Aller Media har hatt høye ambisjoner, og ligger allerede langt fremme når det gjelder utnyttelse av teknologi og data. Vi har restrukturert på teknologisiden og har utviklet en ledende data- og teknologiplattform som nå optimaliserer på tvers av alle våre forretningsområder i sanntid.
- Teknologien vår skal bidra til ytterligere vekst og konkurransefortrinn i årene som kommer og nå trenger vi også her enda flere kloke hoder til å utnytte og videreutvikle dette området videre inn i fremtiden, sier Sørsdahl.