Nyheter

Publisert: 11.05.2021

Aller Media opp på andreplass i totalsamkjøringer

Ferske tall fra MBL og Kantar viser at Aller Media klatrer opp på andreplass med en daglig dekning på 2 368 134 i kategorien totalsamkjøringer for første kvartal 2021. 

Bente Klemetsdal, konserndirektør for salg og marked hos Aller Media.
Bente Klemetsdal, konserndirektør for salg og marked hos Aller Media.

– Dette viser kraften i Aller. Vi har brede dekningsprodukter som er på offensiven – og vi har en særdeles god innsikt om brukerne våre, på samtlige plattformer, sier Bente Klemetsdal, konserndirektør for salg og marked hos Aller Media.

Aller Media blir kun slått av Schibsted uten Finn totalt, som på sin side blir registrert med 2907979. Mens Aller Media tar andreplassen, havner Amedia Marked totalt på tredjeplass med 2314719.

– Vi ser at vi vokser både digitalt og på papir for tiden i forhold til daglig bruk. Det er gøy å se at vår offensive satsing gir resultater. Her har annonsørene er dekningsprodukt av dimensjoner, i tillegg til meget god dekning i kvinnemålgruppen, sier Bente Klemetsdal.

Ved forrige måling var Amedia Marked større enn Aller Media. Nå har de skiftet plass – med Aller Media på sølvplassen.

– Det er jo ekstra morsomt å igjen inneha posisjonen. Her er det jevnt – men vi er større, konkluderer Bente Klemetsdal.

I kategorien total avis er det VG som fører an med ferske tall på 2 240 802 i daglig dekning, med Dagbladet på plass nummer to med 1 303 454. Aftenposten er nummer tre med en daglig dekning på 669 453, viser tallene for første kvartal.

– Dagbladets vekst de siste årene har vært eventyrlig. Og den fortsetter veksten i et høyt tempo. Vi har fremdeles et stykke opp til VG, og vi har et langt forsprang til nummer tre på listen, sier Klemetsdal.

Se tallene her: MEDIETALL.NO