Aller Media AS
Karvesvingen 1, 0579 Oslo
Tlf: +47 21 30 10 00
Se kart
Org.nr. NO 910 119
877
Faktura sendes til: [email protected]
Årets beste reklamekampanjer kåres 24. oktober på Mediaforums høstkonferanse – og her er 101 innsendte bidrag krympet til en shortlist på 37, fordelt på fire kategorier.
Under «Mediekampanje» finner vi «Lys i mørket – selvmordsforebygging i nord» for Helsedirektoratet, i samarbeid med Mindshare.
Han trekker frem det unike og tillitsfulle samarbeidet med Helsedirektoratet og Mindshare som nøkkelen til at kampanjen har truffet så godt.
- I kjernen av kampanjen har vi tre menn som på hvert sitt vis har kjent på ulike utfordringer knyttet til selvmordstematikk. De deler ærlig og modig egne erfaringer – og er med på å skape åpenhet rundt et vanskelig tema som vi sliter med å snakke om.
Resultatene i kampanjen vekker oppsikt:
- Selvmordsforebygging er noe av det meste krevende vi i Helsedirektoratet jobber med, sier seniorrådgiver Øystein Tveite.
- Aldri har vi truffet så godt som vi har gjort med denne kampanjen. Medie, mediebyrå og fagmiljø har hatt et unikt og tett samarbeid. Det har gitt resultater vi ikke trodde var mulige.