Nyheter

Publisert: 28.09.2022

Aller Social Club styrker mat- og bakesegmentet med ny profil

«Det søte liv» kan gi din merkevare et unikt kvalitetsstempel!
Det Søte Liv 5 kjappe med 1

Kristine Ilstad er kanskje Aller Social Clubs nyeste medlem, men hun er absolutt ikke ny i influenser-gamet! Bakekunstneren bak plattformen «Det søte liv» startet opp allerede i 2004 da hun lanserte bakeuniverset. I dag har Det søte liv over 4600 oppskrifter, over 65 tusen følgere på Instagram og 317 tusen følgere på Facebook, og har satt spor i blogg-sfæren i Norge.

- Med Kristine på laget har vi styrket satsingen på vårt mat- og bakesegment i Aller Social Club! Annonsører vil få muligheten til å samarbeide med en dyktig og profesjonell profil med lang fartstid med å formidle bakeglede og inspirasjon, sier Line Skaar, kommersiell rådgiver i Aller Social Club.

- Hun har testet, smakt og bakt utallige oppskrifter og mestret bruken av kanalene hun har befunnet seg på. Derfor vil et samarbeid med Kristine gi et unikt kvalitetsstempel til produkter og tjenester som fremstilles på hennes kanaler, poengterer Line.

Bli bedre kjent med vårt nyeste klubbmedlem gjennom 5 kjappe med Kristine Ilstad.

Hvordan ville du ha beskrevet «Det søte liv»?

«Det søte liv» er en oppskriftssamling med fokus på kaker, konfekt og desserter. I de siste par årene har jeg også utvidet med drikke, brød og rundstykker og ostebaserte småretter. I tiden fremover er planen å utvide med flere kategorier innen mat, slik at oppskriftene vil få en enda større bredde. Konseptet mitt er å lage enkle ting på kjøkkenet som det skal være lett å lykkes med. Bloggen kan beskrives som jordnær, med mål om å spre bakeglede!

Hva tror du er grunnen til at du har lykkes med blogg og sosiale medier?

Jeg tror hovedsakelig at det er fordi jeg legger ut oppskrifter som de aller fleste lykkes med å lage. Jeg er selvlært på kjøkkenet, og mener derfor at om jeg klarer det, så gjør andre det. Mye testing i forkant, kombinert med grundige og pedagogiske forklaringer bidrar også til opplevelsen på «Det søte liv». Jeg ønsker å gi folk en mestringsfølelse når de baker!

Hva ønsker du å oppnå med plattformene og hvilke ønsker du å påvirke?

Mitt ønske er å formidle bakeglede og oppmuntre folk til å bake og teste ut nye oppskrifter. Og selvfølgelig å kose seg med det de har laget! Hjemmebakt smaker alltid best og duften av bakverk skaper så koselig stemning i hjemmet, både for store og små. Det er også veldig hyggelig å ta med seg noe hjemmebakt når man skal på besøk hos andre.

Hva bruker du tiden på når du ikke produserer innhold?

Jeg jobber fulltid ved siden av å drive «Det søte liv», og tilbringer mye tid med mann og barn. Det at jeg har jobb og familie ved siden av bloggen gjør at jeg gjerne lager noe som ikke er altfor tidskrevende eller komplisert – men ting som også de med travle hverdager får tid til å lage.

Hva hadde vært ditt drømmesamarbeid?

Alle samarbeid som er relatert til kjøkkenutstyr, ingredienser og servise/dekketøy er drømmesamarbeid! Jeg elsker å være på kjøkkenet, så alt knyttet til baking, matlaging og servering ligger mitt hjerte nært.

Ønsker du å vite om annonserings- og samarbeidsmuligheter med Kristine Ilstad og «Det søte liv»?

Ta kontakt for en kaffe og hyggelig prat med en av våre rådgivere!