Aller Media AS
Karvesvingen 1, 0579 Oslo
Tlf: +47 21 30 10 00
Se kart
Org.nr. NO 910 119
877
Faktura sendes til: [email protected]
Ei vender tilbake til Aller med ny kompetanse og giv, mens den andre skifter beite innad på Hasle
Kraften i Aller styrkes nå med to nye ansettelser. Hege Lorvik har jobbet i Aller tidligere, og er nå tilbake som Key Account Manager Programmatic. Hun overtar stillingen til Andreas Gaarder som på sin side gleder seg til å begynne som Strategisk Konsernkundeansvarlig!
Andreas Gaarder
- Jeg har allerede kommet godt i gang, og har fått god opplæring av Martin som jeg overtar etter. Nå gleder jeg meg veldig til å begynne hundre prosent i stillingen, sier Andreas.
Med sine seks år i Aller på AdOps og Programmatisk var han veldig klar for nye utfordringer og nytt beite. Han er derfor kjempeglad for at denne spennende muligheten dukket opp. At skrifte av beite skjer innad i Aller ser han bare på som er fordel, for den nye stillingen blir som en videreføring av kompetansen han allerede sitter på. I tillegg til at han nå får en annen portefølje med større kunder mener Andreas at den største forskjellen vil være verktøykassa han nå får tilgjengelig. Den gjør at han kan være kreativ på en helt annen måte.
- Hittil har jeg hatt en begrenset verktøykasse. Jeg har mange ganger hatt lyst til å bruke andre verktøy, men de har ikke vært tilgjengelige. Nå kan jeg boltre meg i hele verktøykassa til Aller, og det gjør at jeg kan sjonglere og gjøre veldig mye mer med porteføljen jeg sitter på. Min jobb nå vil være å belyse verdien av Aller sin verktøykasse, og tilpasse verktøyene etter kundens behov, sier Andreas
Andreas sin nye sjef, Carl Fredrik Ullerø ser veldig frem til å få han med på laget.
- Andreas kommer inn i team strategisk med en unik kompetanse. Han har tidligere jobbet på AdOps og som KAM Programmatic, og han tar med seg solid erfaring både på Adteck og programmatiske kjøp inn i sin nye rolle. Andreas er en veldig god selger som både utfordrer og gir råd til sine kunder for å finne de beste løsningene, sier Carl Fredrik.
- Min motivasjon er å fortsette den gode jobben som er gjort, spille porteføljen god og heve den ytterligere. Jeg må jo bli like god som Martin, og opparbeide meg en like fin pokalhylle, sier Andreas lurt.
Hege Lorvik
- Det var mitt største ønske å komme tilbake til mediebransjen. Jeg trives så utrolig godt her. Det er sosialt og veldig kreativt, og det skjer endringer hele tiden. Erfaringsutvekslingen som skjer både internt og eksternt er helt unik, og det er en god puls, sier Hege.
Men nå er hun endelig tilbake i Aller etter fire år ute av huset. Veien gikk først til PlayAd der hun i tre år var hovedansvarlig for utviklingen av YouPlay, et web-TV nettverk basert på teknologi, kommersielle muligheter og redaksjonelt innhold.
Etter å ha økt antall «streams» fra 500 000 til 10 millioner takket hun for seg. Januar 2020 opprettet Norges Motorsportforbund en stilling til henne som kommersielt ansvarlig, der oppgaven var å skaffe sponsorer til forbundet. Dessverre inntok Corona landet like etter, og før hun egentlig rakk å begynne skikkelig måtte stillingen avvikles.
- Jeg måtte se meg om etter ny jobb! Siden jeg virkelig ønsket meg tilbake til mediebransjen, synes jeg det er utrolig hyggelig å jobbe for Aller igjen, og ikke minst, for min gamle sjef. Det er et veldig fint team å komme inn i, sier Hege.
Hege mener at tiden i andre bransjer har vært nyttig. Hun kan bidra med annen kunnskap som de andre i teamet ikke har, og belyse fra et litt annet perspektiv. Hun ser virkelig frem til å lære nye ting og jobbe i en så spennende og viktig avdeling.
- Programmatic er tross alt en ekstrem god inntektskilde for Aller, sier Hege.
En som gleder seg til å få Hege «hjem» til Aller igjen er «gamlesjefen» Wibecke Bjørntvedt.
- Hege har flere års erfaring i mediebransjen og et bredt nettverk. Hun har lang erfaring fra salg, og de siste årene har hun også jobbet med det programmatiske faget. Det er den perfekte kombinasjonen til vårt programmatiske team. Hege er genuint nysgjerrig og opptatt av å løse kundenes behov, hun skal jobbe med noen av bransjens største kunder og byråer, sier Wibecke Bjørntvedt.