Nyheter

Publisert: 25.02.2022

Børsen med storsatsing i 2022

Med en eventyrlig start for Børsen som har levert jubeltall uke etter uke, har de nå satt i gang en historisk satsing i Dagbladets univers.
Jtoghs

Børsen ble lansert i 2019 og har siden lansering opplevd enorm vekst. I dag er det Norges nest største finans- og næringsnettsted målt i antall unike brukere (cookies), med nesten 350 000 innom hver eneste dag.

- De første to Børsen-årene har vært eventyrlige, og vi har satt stadige trafikkrekorder. I fjor høst nådde Børsen en milepæl, da vi i ei hel uke var Norges største finans- og næringslivsnettsted målt i antall unike brukere, forteller konstituert utviklingsredaktør Jan Thomas Holmlund.

Lettleste og forståelige finansnyheter

Slagordet til Børsen er «Finans for folket», og hver dag leverer Børsen finans- og næringsliv journalistikk av høy kvalitet, presentert med tabloide virkemidler og på en måte som gjør det lettlest og forståelig for alle.

Stoffområdet strekker seg fra finansnyheter og tall, til dramaet fra innsiden av finansverden, til saker som tillater brukeren å drømme seg bort i luksushytter og dyre villaer. De ønsker å forklare hvordan makroøkonomien har en innvirkning på vanlige folks liv og hverdag. Dette er en strategi som har fungert utmerket og responsen har vært overveldende.

- Responsen vi har fått fra leserne har vært vanvittig positiv, og 350 000 daglige brukere tyder på stor interesse for tilgjengelig finans- og næringslivsjournalistikk skrevet for vanlige folk. Vi står på hver dag for å levere finans til folket, sier Holmlund.

Børsen header

Dobbelt så mange journalister, nytt nyhetsstudio og nye redaksjonelle satsinger

Tross ambisiøse mål fra start, har Børsen blitt nødt til å sette seg enda dristigere mål gang på gang. De er nå klare for en kjempesatsing. Større redaksjon, nytt nyhetsstudio og flere redaksjonelle satsinger er bare begynnelsen på hva som venter Børsen i det kommende året.

- I 2022 tar vi satsingen enda et steg videre, og dobler antallet journalister i redaksjonen. Dette gjør oss enda bedre rustet til å være først med siste nytt, forklare de store tallene og viktigste nyhetene og ta med brukeren på innsiden av de rikes luksusliv og boliger. Konkurransen om folks tid er knallhard, og vi er svært fornøyde med at Børsen tiltrekker seg stadig flere brukere. Når vi nå girer opp enda et hakk, er det brukerne som er den store vinneren, forteller Holmlund.

Større rekkevidde i et trygt annonsemiljø

Henrik Staib, kommersiell forretningsutvikler i Aller Media, forteller at satsingen vil føre til enda større rekkevidde for annonsører og samarbeidspartnere i et fortsatt trygt annonsemiljø på børsen.no. De tar annonsørenes ønsker og behov på alvor, samt at de leverer på høy dekning i en svært attraktiv målgruppe.

- Når vi ser tilbake på et 2021 er det hyggelig å telle antallet annonsører som igjen og igjen ønsker å samarbeide med oss, og 2022 blir bare enda bedre, forteller Staib og fortsetter:

- Vi har utvidet antallet annonseplasser for vårt content produkt, som jeg ønsker å trekke frem som et produkt som virkelig gir annonsørene effekt så det holder. Da er det også hyggelig å kunne tilby et forutsigbart varelager slik at annonsørene kan planlegge sine kampanjer hos oss. Alt i alt gleder vi oss stort til fremtiden, spesielt leserveksten vi har sett til nå er helt rå og denne vil bare gå én vei og det er oppover!

Ønsker du å vite mer om annonsemuligetene på Børsen? Ta kontakt med Henrik Staib, kommersiell forretningsutvikler i Aller Media på [email protected] eller via telefon 932 60 060.