Aller Media AS
Karvesvingen 1, 0579 Oslo
Tlf: +47 21 30 10 00
Se kart
Org.nr. NO 910 119
877
Faktura sendes til: [email protected]
Dagbladet har hatt markant vekst i lesere i flere år. I dag presenteres MBLs kvartalstall for Q2 2022. Tallene viser at Dagbladet nå har 1 291 340 daglige digitale lesere, noe som er en økning på 55 711 daglige lesere sammenliknet med samme periode året før. På mobil øker avisa med 90 600 daglige lesere sammenlignet mot fjoråret. Det betyr at avisa igjen øker mest blant nyhetsnettstedene i Norge.
- De ferske lesertallene viser at Dagbladet har hatt en god utvikling det siste året. Mediehuset øker den daglige digitale dekningen med 56 000 personer sammenlignet med samme periode i fjor. Det betyr at stadig flere leser, ser eller lytter til innhold fra Dagbladet og benytter seg av innholdstjenester som blant annet Børsen og DinSide, sier innsikts- og analyseansvarlig i MBL, Bente Håvimb.
- Det er også hyggelig å se at Dagbladet øker mest på mobil, hvor hovedandelen av nyhetskonsumet fra den norske befolkningen nå foregår. Dagbladets digitale satsning ser med dette ut til å gi effekt i markedet, og vi gleder oss til å følge utviklingen videre, sier Håvimb.
Ansvarlig redaktør Alexandra Beverfjord i Dagbladet gleder seg over de ferske tallene.
- Dette er helt fantastiske resultater. For andre kvartal på rad er Dagbladet nyhetsnettstedet i Norge med størst vekst. Dette er en sterk tilbakemelding fra leserne og seerne om at det vi gjør fungerer. Vi har en fantastisk dyktig redaksjon, der mange av landets aller beste journalister og deskere arbeider. Fremgangen skyldes fremfor alt den fabelaktige jobben de gjør, sier ansvarlig redaktør Alexandra Beverfjord.
Det er særlig innenfor nyhetsområdet Dagbladet har den største veksten.
-Dette er nok en gang fabelaktige tall. Vi står på 24 timer i døgnet for å gi brukerne våre siste nytt, i tillegg til eksklusive historier og naturligvis underholdning. Vår satsing på breaking news med tekst og TV har gitt resultater, sier nyhetsredaktør Frode Hansen.
I høst opprettet avisa lokalkontorer og egne nettsteder for Bergen og Trondheim.
- Vi er opptatt av å lage en avis for hele befolkningen, ikke bare deler av den. Derfor har vi i høst også opprettet lokalkontor i Bergen og Trondheim for å få inn enda flere historier og stemmer fra andre deler av landet, sier Hansen.