Aller Media AS
Karvesvingen 1, 0579 Oslo
Tlf: +47 21 30 10 00
Se kart
Org.nr. NO 910 119
877
Faktura sendes til: [email protected]
- Dette er et tilbud til alle som elsker å lese, sier Sigrid Hvidsten, kulturredaktør i Dagbladet.
Da Dagbladet ble lansert i 1869 tok det ikke lang tid før forfatterne meldte seg til tjeneste. Avisa har lange tradisjoner for å gi leserne kvalitetsstoff om litteratur. Hvert år publiseres flere hundre bokanmeldelser, det skrives nære og kloke forfatterintervjuer, grundige analyser, kranglevorne debattartikler og tabloide nyhetssaker om hva som skjer i litteratur-Norge. Nå tas Dagbladets rike litteraturdekning ett steg videre. 1. desember lanseres nettsiden Dagbladetbok.no, samt nyhetsbrevet Dagbladet BOK.
- Nettsiden skal bli et lunt og rolig univers, der leserne kan fordype seg i sterke fortellinger, viktige boknyheter, nære intervjuer og kloke bokanmeldelser, sier Hvidsten.
Nettsiden vil samle alle Dagbladets saker om bokstoff, fra kulturavdelingens litteraturanmeldelser, via Magasinets portrettintervjuer, til lederavdelingens kommentarartikler om aktuelle politikerbiografier.
Samtidig med nettsiden, lanseres også nyhetsbrevet «Dagbladet BOK».
- Målet med nyhetsbrevet er å gi leserne en ukentlig oppdatering på hva som skjer på bokfronten: Hva som har skjedd, hva som er lest og hva folk snakker om. Dette er ikke en kjip rss-feed med gamle Dagbladet-saker. Dette er et håndskrevet nyhetsbrev med ambisjon om å bli unnværlig for dem som er opptatt av bok, sier Hvidsten.
Nyhetsbrevet «Dagbladet BOK» vil sendes ut hver fredag og gi leserne en kjapp oppdatering i hva som skjer i norsk og internasjonalt litteraturliv. Avsender vil enten være litteraturansvarlig Rannveig Korneliussen eller kulturredaktør Sigrid Hvidsten.
- Nyhetsbrevet skal være informativt og inspirerende. I tillegg vil det være en rolig vei inn i Dagbladets rikholdige bokunivers, sier Hvidsten.
Kommersielle interesser
Hver lørdag framover vil det blir 5 sider redaksjonelt bokstoff i avisen. Her tilbyr vi annonseplasser for bokbransjen eller andre relaterte kunder/bransjer i riktig kontekst.
Også innenfor vår nysatsning Dagbladet BOK, er det muligheter for kommersielle avtaler og annonser. Her tilbyr vi både vanlige bannerannonser og contentartikler i et riktig redaksjonelt miljø.
Ta kontakt med Glenn Hagbru for nærmere forespørsel.