Aller Media AS
Karvesvingen 1, 0579 Oslo
Tlf: +47 21 30 10 00
Se kart
Org.nr. NO 910 119
877
Faktura sendes til: [email protected]
Etter 15 års pause er Dagbladet tilbake med lokalkontorer langs norskekysten. Til høsten lanserer de to nye lokalsatsinger som skal fylles med nyheter fra Bergen og Trondheim, laget av egne lokaljournalister i byene.
- Folk har tillit til lokaljournalistikk, og sjekker ofte dette før riksnyhetene. Nå kan vi tilby annonseplass i en lokal kontekst, som åpner opp for en svært relevant målgruppe for annonsører som ønsker å annonsere lokalt i disse to storbyene. For annonsørene betyr dette å møte leserne der de bor, forteller Henrik Staib, kommersiell forretningsutvikler i Aller Media.
Ikke siden tidlig 2000-tall har Dagbladet hatt egne lokalkontorer andre steder i landet. Nyhetsoperasjonen styres i dag fra redaksjonen som sitter på Hasle i Oslo.
- Dagbladet skal være for hele landet, og vi ønsker med dette å tilby bergensere og trøndere lokalt innhold som en ekstra service. I ekte Dagblad-ånd blir breaking- nyheter vår viktigste satsing i de to byene, og den lokale tilstedeværelsen vår skal dessuten styrkes med landets beste breaking-desk, sier utviklingsredaktør Martine Lunder Brenne.
Videre forteller Brenne at den lokale lanseringer er en del av en større strategisk satsing som forhåpentligvis skal gjøre Dagbladet større, sterkere og enda bedre.
Tall fra MBL viser at Dagbladet er nyhetsnettstedet i Norge som øker mest, med 1 341 000 daglige digitale lesere i første kvartal 2022 – en oppgang på 7,7 prosent fra samme periode i fjor. Ingen andre medier kan vise til høyere digital leservekst dette året.
- Nyheter er hjertet vårt, og denne veksten gjør at vi er i stand til å levere nettopp nyheter i enda større omfang enn før. Vi gleder oss! Sier Brenne.