Nyheter

Publisert: 09.02.2022

Derfor bør du annonsere på Rød Løper

På under tre år har Rød Løper blitt Norges største web-TV-program om kjendiser. 

Programlederne Kine Falch og Jonas Scheie Hammer har, sammen med resten av redaksjonen, skapt et kjendisunivers og blitt den desidert største plattformen for kjendisnytt i Norge.
Programlederne Kine Falch og Jonas Scheie Hammer har, sammen med resten av redaksjonen, skapt et kjendisunivers og blitt den desidert største plattformen for kjendisnytt i Norge.

Programledere Kine Falch (29) og Jonas Scheie Hammer (27) er først ute med siste nytt fra kjendisverden. Flere ganger om dagen, opp mot 90 ganger hver eneste måned, løper Kine og Jonas inn i TV-studioet for å være først ute med siste nytt fra kjendisverden.

- Kine og Jonas er spydspissen i redaksjonen som er best på underholdningsnyheter i Norge. Det er motiverende for alle som jobber med TV i Aller Media å se gjengen jobbe så målrettet hver dag, sier Tellef Dahll, programsjef i Aller Media.

Han forteller at målet er å lage saker som engasjerer flest mulig.

- Det ser vi også i redaksjonen som nærmest sitrer når de har los på en sak. Gjengen lever seg virkelig inn i stoffområdene de dekker, sier Dahll.

De siste tre årene har de skapt et kjendisunivers og blitt den desidert største plattformen for kjendisnytt i Norge. De er gode på breaking news og alltid dagsaktuelle, med mellom 60-90 treffsikre klipp i måneden.

Kreative skreddersydde annonseløsninger

- I Rød Løper kan du som merkevare også få lov til å være med på festen! Du kan være i en redaksjonell kontekst i Norges største web-tv-program, med seere som lar seg underholde og tar en pause fra hverdagen, forteller Marian H. Østby, sponsoransvarlig Aller TV.

Det utbredte underholdningskonseptet treffer bredt, men samtidig spisset og ungt på de ulike kanalene. Med kreative skreddersydde løsninger kan du skille deg ut fra mengden og treffe helt frem og inn til målgruppen.

I løpet av de to siste månedene har denne trafikkdriveren nådd ut til nesten 900.000 unike seere gjennom Dagbladet, seher.no og sol.no. Vi leverer opp mot fire millioner avspillinger i måneden på disse kanalene. De leverer også sterkt på sosiale medier og treffer over 270.000 brukere på Instagram og 530.000 unike seere på Snapchat. I tillegg har de også opp mot én million avspillinger på YouTube hver måneden.

- Som sponsor av Rød Løper har vi muligheter til aktivering gjennom konkurranser på Instagram. Vi bygger kunnskap og konvertering gjennom display rundt klipp. Vi har sponsoratløsninger for å bygge top of mind, kjennskap og assosiasjoner gjennom logospinn, sponsorplakat og andre løsninger, forteller produktansvarlig annonsørfinansiert produksjon, Robert Grosvold, og fortsetter:

- Vi vet også at produktplassering i programkonsepter i langt mindre grad oppfattes som reklamestøy. En god match mellom merkevare og program gir muligheter for naturlige integrerte løsninger som seerne liker.

Ta kontakt med Marian ([email protected]) eller Robert ([email protected]) for å diskutere muligheter for akkurat din merkevare. Vi gleder oss til å høre fra deg!