Aller Media AS
Karvesvingen 1, 0579 Oslo
Tlf: +47 21 30 10 00
Se kart
Org.nr. NO 910 119
877
Faktura sendes til: [email protected]
«Aller Best» er casekonkurransen der Aller Media viser frem selve gullrekka av de aller beste kampanjene gjennom året.
Utdelingen feirer de kreative løsningene, gode ideene, kloke hodene og selvfølgelig de fantastiske resultatene, men bidrar også til inspirasjon og læring for både oss og samarbeidspartnerne våre.
Fire ganger i året kåres en casefinalist som går videre til finalen. Og nå gleder vi oss, for snart kan vi røpe den aller første vinneren.
De innsendte casene blir vurdert av en jury satt sammen av interne medlemmer fra Aller Media og tre eksterne medlemmer, som i år er Tale Gjøvik, Business Director i Starcom, Bjørn Devold Eidsvig, Strategisk rådgiver i OMD og Sverre Vinje, kundedirektør i Carat.
Juryleder, kommersiell direktør i Aller Media Chris Tallerås Steen, gleder seg veldig til å jobbe med «Aller Best», sammen med årets erfarne jury.
- Årets jury er rustet med omfattende kompetanse, erfaring og innsikt i markedet, og vil bidra med godt faglig innspill og diskusjoner ved juryeringen. Vi ønsker årets jury hjertelig velkommen til «Aller Best» 2023, sier Tallerås Steen.
Sverre Vinje, Kundedirektør i Carat
Hva ser du frem til som nytt jurymedlem og veileder i Aller Best?
- Det er alltid gøy å se og lese gode case. Men jeg håper jeg kan være en god sparringspartner for de som har skrevet case, samt være en objektiv partner som bidrar til å kåre de beste casene.
Hva skal til for å lage vinnercaset?
- Ha en strategi som bygger på innsikt, og ha tydelige mål. Gjennomføringen av kampanjen har en fordel hvis det skiller seg ut fra tradisjonelle løsninger. Resultatene må henge sammen med målene som er satt for kampanjen. Når at dette er på plass, har man et vinnercase.
«Case-konkurranser hever kompetansen i bransjen, som gjør at vi alle skjerper oss til å gjøre jobben vår bedre.»
Sverre Vinje
Tale Gjøvik, Business Director i Starcom
Hva er det som er så spesielt med «Aller Best»?
- Jeg synes «Aller Best» er en flott konkurranse som bidrar til å øke den faglige kompetansen i Aller. De gir sine ansatte gode verktøy, som høyner nivået på leveransene til kundene. Det er tydelig at Aller Media har fokus på mål, kreativitet, innsikt og resultat i salgsarbeidet, noe som gjenspeiler seg i kvaliteten på casene.
«Fra dag én har jeg vært imponert over nivået på casene, og ikke minst arbeidet som er lagt ned av de flinke selgerne i Aller Media.»
Content utvikler seg hele tiden, hva tror og håper du vi får se mer av?
- Innhold har utviklet seg betraktelig de siste årene, med fantastisk layout og bruk av levende bilder og lyd. Det hadde vært spennende å se interaktive løsninger. Jeg ønsker også enda tydeligere fokus på hvordan kan vi måle effekten av innholdsmarkedsføring enda bedre.
Bjørn Devold Eidsvig, Strategisk rådgiver i OMD
Hva håper du å se i Aller Best 2023?
- Jeg håper å se cases som er A-Å, der nøkkelinnsikt er tatt ut i mediebruken, og hvor det er en god match mellom merkevare, medie og målgruppe.
Hva e ditt beste råd til case-skriverne?
- Lag en historie med en rød tråd, og prøv å synliggjøre vanskelighetsgraden så godt det lar seg gjøre. Det må også være en sammenheng mellom oppsatte målsettinger og oppnådde resultater.
«Jeg er svak for kampanjer basert på unik og relevant innsikt, gjerne utført på en kreativ og morsom måte.»
Bjørn Devold Eidsvig