Aller Media AS
Karvesvingen 1, 0579 Oslo
Tlf: +47 21 30 10 00
Se kart
Org.nr. NO 910 119
877
Faktura sendes til: [email protected]
Startskuddet for Aller Best 2024 har gått. Nå er årets jury klar!
I Aller Best, Aller Medias egen casekonkurranse, løfter vi frem de gode ideene, de kloke hodene, de kreative løsningene og resultatene som følger. Konkurransen gir også påfyll av deilig inspirasjon og viktig læring – for både oss og samarbeidspartnerne våre.
Juryleder, kommersiell direktør i Aller Media Chris Tallerås Steen, tripper omtrent på tærne når hun snakker om hvor mye hun gleder seg til å jobbe med årets eksterne jury.
– Vi er så glade for å ha med oss denne juryen inn i Aller Best 2024! Her har vi en gjeng med ekstremt kompetente, fremoverlente fagfolk som kommer til å bidra med de ekstra gode faglige innspillene og skråblikkene inn i årets diskusjoner. Hjertelig velkommen skal dere være, Lena, Sverre og Sten, sier Tallerås Steen.
Ja, for i årets jury sitter nemlig:
- Du var også med oss i fjor, Sverre. Hva tror og håper du vi får se mer av i årets konkurranse?
- Jeg synes det var mye spennende å se KI-generert kommunikasjon, kreative bruk av sponsorater og ikke minst god bruk av innholdsproduksjon i 2023. Forventningen til 2024 er at man er minst like flinke til å utfordre formater, innhold og plasseringer på en måte som gjør at man skaper unike og smarte løsninger som sikrer effektiv kommunikasjon.
- Hva skal til for å lage vinnercaset?
- Man må ha på plass de faste elementene med tydelige mål og innsikt, en klok strategi, god gjennomføring og resultater som viser måloppnåelse. I tillegg må man vise at caset betyr noe for de som jobber med det. Først da klarer man å skape et skikkelig vinnercase.
- Hva ser du frem til som nytt jurymedlem og veileder i Aller Best?
- Kombinasjonen av det å jobbe med fag og med flinke fine folk, dét gjør at jeg synes det er kjempegøy å bli spurt om å være jurymedlem i Alle Best. En kombo av det beste fra to verdener. Det er i tillegg ekstra gøy å være i samme jury som Sverre og Sten – for det kommer absolutt til bli konkurranse oss mellom også!
- Hva er det som er så spesielt med «Aller Best»?
- Vi er en bransje som er glad i konkurranser og premier, og det har gjennom de årene jeg har vært med blitt lansert mange konkurranser – men ikke alle har klart å etablere seg i form av engasjement eller betydning. Aller Best har over tid blitt både godt etablert og vokst i betydning. Selv om det er en «intern konkurranse», har det blitt stor stas å vinne også for byråer og kunder. Well done!
– Hva håper du å se i Aller Best 2024?
- Nye, spennende måter Aller Media hjelper annonsørene med å nå ut til og engasjere målgruppene for å skape forretningsresultater. Masse initiativ og kreativitet er øverst på ønskelista mi.
- Hva er ditt beste råd til case-skriverne?
- Har du en god historie, så har du et case. Kan du dokumentere den og fortelle den på en engasjerende måte – ja, da blir kanskje akkurat du
aller best i år!
Vi gleder oss til å se hvem som vinner juryens gunst, hode og hjerter – og stikker av med årets seier.