Aller Media AS
Karvesvingen 1, 0579 Oslo
Tlf: +47 21 30 10 00
Se kart
Org.nr. NO 910 119
877
Faktura sendes til: [email protected]
For Norges største forbrukernettsted, Dagbladets DinSide, satser på et eget web-TV-program for å gi deg tips du ikke visste du trengte: Har du fjernet avocadostein feil hele livet? Søler du når du fyller spylevæske på bilen? Hva har en tannbørste med sytråder å gjøre?
Svaret får du av programleder Embla Hjort-Larsen i DinSide og Dagbladet TVs nye satsing «Embla gjør det best». Web-TV-universet skal hjelpe folk flest til et enklere, lettere og bedre liv.
- I en travel verden med muligens litt for mye kaos vil jeg gjøre hverdagen din enklere på en artig måte. Jeg synes det er helt fantastisk å kunne dele bunnsolide tips som faktisk funker! Det finnes nemlig løsninger på det aller meste, og det er gøy, sier Embla.
Programlederen og videojournalisten kom til TV-redaksjonen i Dagbladet som praktikant for to år siden. Altaværingen har en bachelor i journalistikk ved Høyskolen i Kristiania, og har tidligere jobbet som både vannaerobic-instruktør og engelsklærer mens hun bodde og studerte i Spania i to år.
Hun hadde ingen erfaring fra mediebransjen, men etter en videoreportasje hvor hun skrelte ett egg med munnen ved å blåse det ut av skallet, var både en fast jobb og et eget program i boks.
Programsjef i Aller Media, Tellef Dahll, har sammen med Embla og resten av Din Side-redaksjonen stått for konseptuviklingen av universet «Embla gjør det best».
- Embla har en unik formidlingsevne, og hun passer perfekt til å servere disse hverdagstriksene til seerne. Det er nesten rart at dette innholdet ikke er allemannseie allerede, men nå skal det bli det, sier Dahll.
«Embla gjør det best» er et underholdende og varmt program, samtidig som løsningene på hverdagsutfordringene er enkle og lystige. Ingenting er umulig i Norges første underholdningsprogram om «Lifehacks». Det beviser Embla gang på gang i flere episoder som allerede er publisert på Dine Side, Dagbladet, Sol, KK og Se og Hør.
- Også dette konseptet gir oss et stort volum, i tillegg til å treffe godt i målgruppene vi har på nisjene i Aller. De forbrukerinteresserte på Din Side, de unge kvinnene på Se og Hør og KK og det store publikummet på Dagbladet, sier programsjef Dahll.
Se «Embla gjør det best»: Slik løser du spylevæske-problemet
https://dinside.dagbladet.no/video/her-gjor-alle-feil/G31AejPx