Aller Media AS
Karvesvingen 1, 0579 Oslo
Tlf: +47 21 30 10 00
Se kart
Org.nr. NO 910 119
877
Faktura sendes til: [email protected]
I dag presenteres MBLs kvartalstall for Q1 2022. Tallene viser at Dagbladet nå har 1 341 000 daglige digitale lesere, noe som er en økning på 7,7 prosent sammenlignet med samme periode året før. Ingen andre medier kan vise til høyere leservekst digitalt dette året.
- Dette er fantastiske tall. Vi er svært glade for at vi på bare ett år har fått 96 390 flere daglige lesere. Vi lover å levere mer engasjerende journalistikk også fremover, sier sjefredaktør Alexandra Beverfjord.
Hun roser redaksjonen for innsatsen.
- For oss starter og slutter alt med journalistikken. Dagbladet er heldige som har en ekstremt kompetent og fremoverlente redaksjon. Nyheter er hjertet vårt, og vi jobber hardt med å være først ute med siste nytt på alle områder, enten det er innenfor politikk, sport eller underholdning, sier Beverfjord.
Den største trafikkveksten kommer fra nyhetsjournalistikken. Nyhetsredaktør Frode Hansen forteller at avisa de siste årene har satset tungt på dette området.
- Vi er glade for at flere og flere velger Dagbladet som nyhetsleverandør. Vi satser knallhardt, og skal bli enda bedre, større og sterkere. Vi har oppbemannet kraftig det siste året, og satser tungt på breaking news og egne avsløringer. Vårt løfte til våre brukere er å være først med siste nytt. Opprustningen er en gave til våre lesere og seere.
Dagbladet har de siste 82 dagene dekket krigen i Ukraina massivt både med tekst og på TV. Det har naturligvis vært stor interesse blant leserne og seerne.
- Krigen skaper mye usikkerhet, og mange har et behov for informasjon de kan stole på. Vi er glade for at det norske folk stoler på norske mediers evner til å rapportere om krigen, og vi er takknemlige for at flere og flere nordmenn velger Dagbladet når de skal oppdatere seg om utviklingen, sier Frode Hansen.
Også Dagbladets nisjesider har hatt en voldsom trafikkutvikling det siste året. November 2019 startet Dagbladet finansnettstedet Børsen, som har flere lesere enn både Dagens Næringsliv og Finansavisen.
- Det er gledelig å se at vår offensive strategi bærer frukter for Børsen. Dekningen av de økonomiske aspektene ved krigen i Ukraina har vist hvor viktig rolle Børsen spiller for brukerne våre, som har et stort behov for informasjon. Aldri har interessen for Børsen-innholdet vært så stor, sier utviklingsredaktør Martine Lunder Brenne.
Også forbrukernettstedet DinSide kan vise til solid vekst.
- I usikre tider blir også forbrukerjournalistikken viktig. Og vi ser at DinSide fortsetter å vokse med alt fra nyheter om hvordan det som skjer i verden påvirker lesernes lommebøker, til morsomme life hacks som gjør hverdagen enklere for for flest, sier Brenne.
Sentralt i Dagbladets nyhetsstrategi, er avisas satsing på web-tv. De siste fire årene har antall startede strømmer mangedoblet seg. TV direktør Mads A. Andersen lover at web-TV fortsatt skal være Dagbladets bærebjelke for dekningen av hendelsesnyheter og breaking news:
- Seerne våre forventer levende bilder fra de største nyhetssakene, så strategien vår ser ut til å bære frukter. Samtidig skal vi fortsette å være best på underholdning og gi folk et pusterom i en ellers tung nyhetshverdag. Vi mener det er den beste miksen for både seerne og annonsørene våre.
Ønsker du å vite om annonseringsmulighetene hos oss? Ta kontakt med din kontaktperson i Aller Media eller salgsavdelingen vår.