Aller Media AS
Karvesvingen 1, 0579 Oslo
Tlf: +47 21 30 10 00
Se kart
Org.nr. NO 910 119
877
Faktura sendes til: [email protected]
Regine har nettopp levert sluttrapport for en kampanje som gikk i uke 22 med en dominerende displayløsning. En av Norges største annonsører var avsender.
Løsningen var enkel, men kraftfull.
- På en uke parkerte en av Norges største annonsører konkurrentene, sier Regine Sandberg.
Les mer om display og dekningspakker her.
I dette tilfellet kan vi ikke avsløre hvem annonsøren er. Men vi kan snakke om resultatene.
- I den aktuelle bransjen er konkurransen beintøff og hver eneste millimeter av bevegelse i oppmerksomhet og handel medfører enorme inntekter og verdier for aktørene, sier Regine Sandberg.
Hva var målet?
- Her var utfordringen å finne ut hvilken tilleggsverdi det ville gi annonsøren med tanke på reklameoppmerksomhet med Aller Media som bidragsyter i den digitale annonseringen, sier Regine.
Og funnene?
- Den digitale reklameoppmerksomheten i befolkningen økte med hele 35 prosent. I tillegg økte assosiasjonen mellom annonsøren og det kommuniserte budskapet med 7 prosent, forteller Regine.
- Du verden. Hva med omsetningen i butikk for kunden?
- Det er mye som kan skje på veien fra å se et reklamebudskap til å faktisk agere på dette, men ifølge undersøkelsen økte andel som hadde handlet eller kom til å handle hos annonsøren den aktuelle uken med 3 prosent! En god uke på jobben, både for annonsøren og for oss.
Undersøkelsen er landsrepresentativ og ble utført av Opinion. Den målte den digitale reklameoppmerksomheten i befolkningen totalt sett, og ikke kun blant eksponerte lesere.
- Dette forteller først og fremst hvilken kraft som ligger i Aller Medias digitale merkevarer. Når du annonserer på Dagbladet, Børsen, Dinside, KK eller Se og Hør, får du resultater, sier Regine.
Annonsere? Ta kontakt her.