Nyheter

Publisert: 05.07.2023

Fikk 35 prosent økning i oppmerksomhet på en uke!

Display er en virkningsfull og effektiv måte å nå det norske folk på, sier senioranalytiker Regine Sandberg i Aller Media.
Regine G. Sandberg, Senioranalytiker i Aller Media
Regine G. Sandberg, Senioranalytiker i Aller Media

Regine har nettopp levert sluttrapport for en kampanje som gikk i uke 22 med en dominerende displayløsning. En av Norges største annonsører var avsender.

Alle parametrene gikk i taket for annonsøren, sier Regine Sandberg, senioranalytiker i Aller Media.


Løsningen var enkel, men kraftfull.

- På en uke parkerte en av Norges største annonsører konkurrentene, sier Regine Sandberg.

Les mer om display og dekningspakker her.

I dette tilfellet kan vi ikke avsløre hvem annonsøren er. Men vi kan snakke om resultatene.

- I den aktuelle bransjen er konkurransen beintøff og hver eneste millimeter av bevegelse i oppmerksomhet og handel medfører enorme inntekter og verdier for aktørene, sier Regine Sandberg.


Hva var målet?

- Her var utfordringen å finne ut hvilken tilleggsverdi det ville gi annonsøren med tanke på reklameoppmerksomhet med Aller Media som bidragsyter i den digitale annonseringen, sier Regine.


Og funnene?

- Den digitale reklameoppmerksomheten i befolkningen økte med hele 35 prosent. I tillegg økte assosiasjonen mellom annonsøren og det kommuniserte budskapet med 7 prosent, forteller Regine.

- Du verden. Hva med omsetningen i butikk for kunden?

- Det er mye som kan skje på veien fra å se et reklamebudskap til å faktisk agere på dette, men ifølge undersøkelsen økte andel som hadde handlet eller kom til å handle hos annonsøren den aktuelle uken med 3 prosent! En god uke på jobben, både for annonsøren og for oss.

Undersøkelsen er landsrepresentativ og ble utført av Opinion. Den målte den digitale reklameoppmerksomheten i befolkningen totalt sett, og ikke kun blant eksponerte lesere.

- Dette forteller først og fremst hvilken kraft som ligger i Aller Medias digitale merkevarer. Når du annonserer på Dagbladet, Børsen, Dinside, KK eller Se og Hør, får du resultater, sier Regine.

Annonsere? Ta kontakt her.