Aller Media AS
Karvesvingen 1, 0579 Oslo
Tlf: +47 21 30 10 00
Se kart
Org.nr. NO 910 119
877
Faktura sendes til: [email protected]
Stadig flere bruker DinSide for å orientere seg i sin private «jungel».
DinSide ønsker å være en del av folks liv. Hus og hjem, ferier, bil og drifting av hverdagen. Og stadig flere bruker DinSide for å orientere seg i sin private «jungel».
-DinSide satser stort, og vi når stadig flere lesere. Vi leverer et svært godt produkt til våre lesere, og ambisjonen er at det skal bli enda bedre og enda viktigere i folks hverdagsliv, sier redaktør Rolf Fiske i DinSide.
Denne høsten har vært en jubelreise for DinSide. Forbrukernettstedet har vært svært nær en million leste artikler på flere enkeltdager, og har hatt besøk av over en halv million forskjellige lesere på en dag. Dette er formidable tall, og forteller at den journalistikken de leverer treffer bredt og godt.
Ny satsing
Og DinSide er ikke ferdig med satsingen. I løpet av kort tid vil designet endre seg, til et visuelt uttrykk som forbrukernettstedet og håper å få enda flere til å føle seg hjemme når de er på besøk.
-Flere farger, ny satsing på hus og hjem, biljournalistikken skal fokusere på elbiler, vi fortsetter med en sterk satsing på norgesferie og sist, men ikke minst, skal vi bli enda bedre på forbrukernyheter, sier redaktør Fiske.
Allerede nå har satsingen på hus og hjem gitt uttelling. Lesertall viser at disse artiklene leses av veldig mange, og stadig flere. I Norge bruker vi enormt mye penger til akkurat hus og hjem, så det er ikke merkelig at interessen for artiklene en skyhøye.
-DinSide har også ansatt en ny journalist, Celina Stamper, som har fagansvar for denne viktige nisjen. Celina lever og ånder for hus, design og smarte tips og råd. Hun er også sterk når det gjelder bruk av sosiale medier, og ikke minst Instagram.
I denne sammenheng nevner redaktør Fiske at også testene, som gjøres av DinSides utrolig kvalifiserte reportere, er viktige og populære.
-Vi må også hjelpe leserne til må ta valg når de skal investere i noe i husene og hjemmene. DinSide har satt sitt preg på testjournalistikken i flere tiår, og det skal vi fortsette med. Så før du kjøper noe, sjekk om DinSide har testet produktet.
En ny verden
Norge elsker elbiler, og snart er elektrifiseringen av bilparken gjennomført. DinSide er, og vil være, en sterk aktør i denne nye verdenen. Derfor har vi nå fullt fokus på å teste elbiler, finne styrker og svakheter ved denne omleggingen. Og vi vil også være «ei vaktbikkje» overfor politikerne i forbindelse med elektrifiseringen.
-Vi ser nye biler, vi hører om rekkeviddeangst, for få ladestasjoner i distriktene og styrker og svakheter ved de nye bilene. Denne utrolig spennende omleggingen vil vi være både en aktør og en brikke i, sier redaktør Fiske.
I januar starter journalist Martin Gramnæs opp i DinSide, og han skal ta oss gjennom denne utrolig spennende utviklingsperioden.
Norgesferie
Coronaen veltet inn over Norge 12. mars i fjor. Landet ble stengt ned. På rekordtid så vi at vårt eget ferieland var nærmest, og vi startet Prosjekt Norgesferie. Vi tok situasjonen på alvor, og leverte artikkel etter artikkel om norgesferie.
DinSide registrerte raskt at det var stor interesse for disse artiklene. I sommer satset vi på nytt, og denne gang opplevde vi en flodbølge av lesere. I nærheten av 50 millioner artikler ble lest i løpet av noen måneder.
Derfor har vi også valgt å utvide denne satsingen. Nå snakker vi om norgesferie i kombinasjon med sommer, høst, jul, vinter og påske. Og vi vil også ha en større satsing på «Norge vårt nærmeste ferieland» også neste sommer.
Det er den kjente reiselivsjournalisten Odd Roar Lange som har ansvaret for denne satsingen.
Embla på TV
Det siste året har DinSide også satset bevisst på nett-TV. Embla Hjort-Larsen har stått i spissen for denne gradvise tilnærmingen til markedet for levende bilder.
-Vi holder nå på å profesjonalisere denne videosatsingen, og snart dukker Embla opp med sitt eget program. Følg med, og du blir rik på både inspirasjon og ideer.
-Alt i alt står vi foran en spennende periode i DinSide, som helt sikkert vil gi oss nye og mange flere lesere. Allerede i dag er vi et stort nettsted i norsk målestokk. Og vi skal bli enda større, avslutter en meget godt fornøyd og engasjert redaktør Rolf Fiske.