Aller Media AS
Karvesvingen 1, 0579 Oslo
Tlf: +47 21 30 10 00
Se kart
Org.nr. NO 910 119
877
Faktura sendes til: [email protected]
Lars Hvinden vender tilbake til Aller Media, etter noen år i blant annet Schibsted og Discovery+. Nå trer han inn i rollen som strategisk konsernkundeansvarlig i kommersiell avdeling.
- Vi er svært fornøyde med å ha Lars tilbake! Han er en erfaren og dyktig selger som vil jobbe meget godt opp mot noen av våre viktigste annonsører. Det er alltid en ekstra stor glede å se at tidligere ansatte velger å komme tilbake, sier salgsdirektør, Gøril Karlsen Thu.
- Lars har en omfattende og allsidig bakgrunn fra flere solide medieaktører og har opparbeidet seg tung programmatisk kompetanse, som vil komme kundene i Aller Media til gode. Nå skal han jobbe med å utvikle noen av de aller største kundene hos oss.
Hvinden har jobbet i mediebransjen siden 2014, da han startet i Dagbladet som byråansvarlig. Senere var han med å etablere den programmatiske avdelingen i Aller Media. Siden har han vært innom flere spennende ansvarsområder, og kommer nå fra rollen som «Head of Agency & Programmatic Development» i Schibsted.
Ved spørsmål om hvorfor han velger å starte i Aller Media igjen, legger han særlig fokus på menneskene og utfordrerposisjonen Aller Media har tatt i markedet. Det siste året har det blitt gjort både redaksjonelle og kommersielle satsninger og rekrutteringer, som har skapt svært gode resultater for både merkevarene og kundene.
- Det er godt å være tilbake hos Aller Media, det er en utrolig bra gjeng som er både hyggelig og inspirerende å tilbringe tid med. Jeg har definitivt savnet dem og det er godt å være tilbake igjen. De har klart å skape utrolig sterke resultater de siste årene og jeg gleder meg til å være med videre på denne spennende reisen.
Nå ønsker Hvinden å finne nye og innovative løsninger for annonsørene i et marked med stor endring.
- Markedet er i større endring enn tidligere og det krever et enda tettere trekantsamarbeid mellom publisist, annonsør og mediebyrå. Cookiedøden gjør at automatisert markedsføring blir mer utfordrende, pendelen svinger på mange måter tilbake, og dermed krever det at vi er enda mer informert for å ta de riktige valgene.
- Jeg tror at dette skaper ett enda større behov for kreative og innovative løsninger som blir sett og når gjennom støyen. Oppmerksomhet skaper ikke seg selv og den tilgangen på informasjon forbrukere har tilgang på gjør at annonsører må skille seg ut i enda større grad. Disse mulighetene er utrolig spennende og noe jeg ser frem til å hjelpe våre annonsører med!