Nyheter

Publisert: 31.10.2022

Henter kompetanse fra start-up miljøet i Norge

Aller Media styrker laget ytterligere innen kommersiell innovasjon.
Håkon Åslie 1

Denne uken ønsker de et nytt tilskudd velkommen i kommersiell avdeling i Aller Media. Håkon Åslie (26) har omfattende erfaring fra start-up miljøet i Norge, og nå skal han sette sitt preg på det kommersielle områdets nye avdeling for innovasjon og forretningsutvikling.

- Det gleder oss stort å ha Håkon med på laget! Han har god teknologisk forståelse, en eventyrlysten nysgjerrighet, samt en strukturell tilnærming. Dette er en kombinasjon vi verdsetter høyt i Aller Media, sier Martin Meiner, leder for innovasjon og annonseprodukter.

Håkon har en bachelorgrad i Innovasjon og forretningsutvikling fra Høyskolen Kristiania og har siden endt studie jobbet som både selger og forretningsutvikler i ulike start-ups, blant annet Gobi Stories som spesialiserer seg innen videoteknologi.

- Vi har allerede et sterkt og fremoverlent kommersielt lag hos oss i Aller Media! Med Håkon med på laget vil vi ha ytterligere fokus på å drive prosjekter på en effektiv måte og sørge for at vi hele tiden er oppdatert på de siste trendene på markedet, sier Martin.

Utvikler de beste produktene på markedet

Håkon går inn i stillingen som kommersiell forretningsutvikler. Sammen med teamet skal han utforske nye og spennende muligheter innenfor annonsemarkedet, og utvikle de beste produktene for kundene våre. De skal finne enkle løsninger på komplekse utfordringer og sørge for at Aller Media ligger i forkant av den kommersielle utviklingen, både i Norge og i utlandet.

-Jeg kommer fra et miljø der tunnelsyn ikke eksisterer, proaktivt arbeid er et must og hvor man er nødt til å være kreativ i arbeidsmetoden. Dette tror jeg vil bidra til både kreative løsninger, men også nytenkende tilnærminger til de utfordringene vi møter, forteller Håkon, og fortsetter:

- Aller Media er et selskap som tør å satse og som stadig gjør en innsats for å bringe kloke hoder sammen. Jeg er opptatt av å hele tiden søke etter måter å optimalisere og innovere, og derfor tror jeg at Aller Media blir en super match for meg.