Nyheter

Publisert: 25.10.2021

Inma/Aller inviterte til frokostseminar torsdag 25. november

Tema: Kreativitet

Line Smedstad, Senior Creative Strategist i Snap,Rasmus Høgdall, Creative Lead for Danmark og Norge Facebook, Øyvind Waage, kreativ Leder i Per Høj og Alexandra Beverfjord, redaktør og administrerende direktør i Dagbladet, kom og delte av sin kunnskap og erfaring rundt tema Kreativitet.
Line Smedstad, Senior Creative Strategist i Snap,Rasmus Høgdall, Creative Lead for Danmark og Norge Facebook, Øyvind Waage, kreativ Leder i Per Høj og Alexandra Beverfjord, redaktør og administrerende direktør i Dagbladet, kom og delte av sin kunnskap og erfaring rundt tema Kreativitet.

Torsdag 25. november var det KREATIVITET på frokostmenyen da vi inviterte til en faglig start på dagen sammen med resten av bransjen.

På programmet stod:

Alexandra Beverfjord, ansvarlig redaktør og adminsitrerende direktør i Dagbladet:

Hvordan kreativitet er nøkkelen til suksess.

Det finnes nesten alltid en smartere måte å løse oppgaver på. I Dagbladet jobbes det intenst for å finne de kreative løsningene som gjør de enda bedre.

Det handler om å skape en pulserende og lærende organisasjon der de beste ideene får blomstre.

Redaktøren vil snakke om hvordan de bruker kreativitet når de jobber med vekst, breaking news og gravejournalistikk.

Rasmus Høgdall, Creative Lead for Danmark og Norge Facebook

Reels School - Instagram

Reels er en helt ny opplevelse som gir alle muligheten til å lage og redigere underholdende korte videoer, og dele dem på Instagram.

Rasmus skal holde et innlegg fylt med underholdende slike korte videoer, og vise deg hvordan du kreativt kan bruke Reels på Instagram for å bygge din merkevare.

Rasmus jobber nå hos Facebook som creative lead for Dansmark og Norge. Han har bakgrunn som film redigerer, film regissør og AD. Og i dag jobber han mye med VR og MR når han hjelper reklamebyråer og bedrifter med å skape gode arbeider til alle Facebook sine apper.

Øyvind Waage, kreativ Leder i Per Høj

Det du må bry deg mest om, er at ingen bryr seg.

I takt med at folk vender ryggen til reklame, vender annonsører og byråer ryggen til kreativitet. Det er et paradoks.

Line Smedstad, Senior Creative Strategist Snap

Slik løfter du kreativiteten med AR

Line jobber som Senior Creative Strategist i Snapchat og skal vise dere hvordan merkevarer gjennom AR kan gi målgruppen selveste hovedrollen. Med Agumented Reality åpnes det opp en ny verden med kreativitet. Snapchattere utforsker AR nærmere 30 ganger per dag og på Halloween lekte de med Snapchat sine linser over 5 mill ganger!