Nyheter

Publisert: 13.12.2021

Julepraten med Camilla Halleraker i Starcom

- Selv bak hver vår skjerm har vi vært gode på å se og anerkjenne hverandre.

Camilla 1

Camilla Halleraker er managing director i det premierte mediebyrået Starcom. Hun er imponert over hvor mye kreativitet de faktisk har klart å skape, tross et år med kommunikasjon gjennom skjerm og hjemmekontor.

Hva har inspirert deg mest i 2021?

- Det siste året har vært krevende, inspirerende og lærerikt. Som de aller fleste har vi vært en merkevare på hjemmekontor store deler av året. De fleste har vel kjent på at det er vanskeligere å bygge kultur og samhold gjennom skjermen. Det å utfolde seg kreativt og gjennomføre workshops foretrekker de fleste av oss å gjøre fysisk. Så det som har inspirert meg mest dette året her er samspillet internt. Det å se hele laget i aksjon, på tvers av Starcom og Publicis, på tvers av senioritet, matriser og fagdisipliner. Hvordan vi spiller hverandre gode og utvikler helt nye løsninger på våre kunders utfordringer. Det å se folk som tør å ta på seg større sko enn de trodde de hadde, og fyller disse med glans. Det har inspirert meg året som har gått.

Savnet og gleden av det fysiske rom.

- Fysiske møter, seminarer og festligheter har vært en mangelvare dette året her. Vi har fått en smakebit av det nå i det siste, hvordan det kan og skal være. For mange i vår bransje er det dette som gir energi og der en henter inspirasjon. Omikron var det ingen som hadde på ønskelista til årets julekalender. Hvor langvarig denne runden med restriksjoner blir, er vanskelig å vite, men vi har klart det før og vi skal klare det igjen. Selv bak hver vår skjerm og med antallsbegrensninger har vi laget jobber som betyr noe for folk og som har gitt effekt for kundene våre, selv bak hver vår skjerm har vi vunnet tøffe konkurranser, selv bak hver vår skjerm har vi vært gode på å se og anerkjenne hverandre. Dette blir jeg inspirert av, hva vi har fått til, hver for oss og sammen, gjennom skjermen og Covid til tross.

Hva tenker du om samarbeidet med Aller Media?

- Mediehusene er en del av vårt team. Aller Media kjenner jeg godt til og er et mediehus med mange spennende muligheter. Vi heier på mediesamarbeid og jeg håper å se gode jobber for våre kunder på Aller sine flater. På lik linje som jeg forventer av mine ansatte, forventer jeg at mediehusene er proaktive, nyskapende og engasjerte i kundene våre. At dere forstår og er nysgjerrige på deres forretning og deres utfordringer, og sammen med oss, kommer med innovative løsninger som svarer på dette.

Hvordan feirer du jul?

- Jeg vil benytte anledningen til å ønske alle kunder, samarbeidspartnere, konkurrenter og fremtidige kunder en gledelig jul. Nå er tiden inne for å være raus, på et menneskelig plan. For min del blir julaften feiret på Løkka, men en snarvisit til Stavanger må til i romjulen.