Nyheter

Publisert: 13.10.2022

Kaffepraten med Christina Sørensen ☕️

Kaffepraten med Christina

Navn: Christina Sørensen

Stilling: Account Director i Wavemaker

Foretrekker at kaffen er: Svart, alltid!

Hva ser du mest frem mot denne høsten?

Høsten er en veldig spennende tid med høyt tempo og mange baller i luften. Jeg ser derfor frem til en hektisk periode med mange morsomme og utfordrende briefer fra kundene våre. Utover det ser jeg frem til lange, gode turer i det friske høstværet, stearinlys og god mat og drikke med venner og familie. Høsten er én av mine favorittårstider!

Hva er det viktigste for deg når du går inn i et nytt budsjettår?

I usikre økonomiske tider vet vi at markedsbudsjettene ofte er noe av det første som kuttes eller reduseres. Det kan igjen medføre at budsjettene allokert til merkevarebygging reduseres. Wavemaker sin Momentum-undersøkelse (verdens største database av kjøpsreiser) viser derimot tydelig viktigheten av merkevarebygging. En av grunnene til det er at hele 60% av forbrukere har en sterk formening om hvilket produkt eller tjeneste de vil kjøpe før de i det hele tatt er i den aktive fasen av kjøpsreisen. Merkevarer med høy priming stage bias, eller merkevarestyrke, har 18 ganger høyere sannsynlighet for å bli vurdert i den aktive fasen og hele 9 ganger høyere sannsynlighet for å bli valgt i kjøpsfasen. Disse tydelige funnene vil jeg definitivt ta med meg inn i dialog med kunder før det nye budsjettåret.

Hvordan tror du trendbildet vil se ut i 2023?

Jeg vil kanskje ikke kalle det en trend, men i et stadig mer utfordrende og fragmentert mediebilde er det viktig å få annonsekronene til å jobbe smartere og mer effektivt gjennom data, og ikke minst førstepartsdata. Addressability lar oss bruke data for å 1) personifisere det kreative 2) lære hva som resonnerer med målgruppene våre og 3) bruke læringene i fremtidige kampanjer. Dette blir enda mer aktuelt når cookien forsvinner for godt i 2023.

Hvordan er det å samarbeide med Aller Media?

Aller Media er en viktig samarbeidspartner for oss. Vi opplever at kontaktpersonene våre er opptatt av å strekke seg langt for våre felles kunder ved å være løsningsorienterte, kreative og positive.

Julen er rett rundt hjørnet! Hva gjør du for å komme inn i julestemningen?

Jeg elsker julen og kan ikke få startet tidlig nok! Julemusikk er viktig for å komme i stemning, og jeg gleder meg veldig til å starte pyntingen så smått med lys og julestjerne i vinduet. Når det begynner å nærme seg får jeg veldig julestemning av julegatene, julemarkeder og ikke minst, Love Actually.