Nyheter

Publisert: 17.12.2021

Kjære mediebransje! Dere har bevist at dere er de mest innovative og viljesterke menneskene i Norge

Jeg er rett og slett stolt av alt vi har fått til sammen. 

Av Chris Tallerås Steen, kommersiell direktør i Aller Media
Av Chris Tallerås Steen, kommersiell direktør i Aller Media

Det beste jeg vet er å gå tur med hunden. Vi går opp til Grefsenkollen. Det er bratt og kupert, jeg går sammen med en som løper litt raskere enn meg.

Sånn har det siste året vært også. Vi har ikke alltid visst hva som venter rundt neste sving. Det har vært raske endringer. Men vi har krummet nakken og gått på med stort mot og jernvilje. Vi skal opp og frem. Det vet vi.

Kjære venner og kolleger hos annonsører, mediebyråer og samarbeidspartnere: Dere er de mest innovative, fremoverlente og dynamiske menneskene jeg kjenner til. Sammen forvalter vi en enorm konsentrasjon av merkevarer, posisjon, tradisjon og identitet. Alle er viktige og en del av livene våre. Det er et stort og omfattende ansvar.

Vi har løftet hverandre

Derfor blir jeg så ufattelig imponert og stolt når jeg ser den viljen og engasjementet dere har vist det siste året. Hver dag! Vi har skapt nye måter kommunisere på, nye samarbeidsformer, løsninger og ikke minst har vi knyttet nye bånd. Vi har løftet hverandre, gjort felles erfaringer som har gitt oss flere muskler.

Det lover bra for det nye året

Jeg tror bratte og kronglete turer i skogen gjør meg til en bedre mamma, partner, kollega – kanskje til og med et bedre menneske. På samme vis tror jeg erfaringene fra 2021 har gjort oss alle sterkere. Klokere. Modigere.

Vi vet vi skal opp. Vi vet at vi klarer det når vi jobber sammen. Da klarer vi alt!

alt

Her er Aller-året oppsummert!

I Karvesvingen 1 på Hasle jobber det fem hundre mennesker. De er glade i jobben sin og i kollegene sine. Men som de fleste andre har vi sittet på en delt løsning med kontor og hjemmekontor store deler av året. På Teams. Har det fungert? Å ja! Det har fungert som bare det. Jeg har snakket med flere i løpet av en dag enn før. Jeg har rukket mer. Jeg har lært mye av mange, og ledd så mye. Og så er det selvsagt masse jeg savner, men det gjelder å gjøre det beste ut av den situasjonene vi er i.

Det som har imponert meg mest er hvordan kollegene våre i Aller har stilt opp for hverandre for å lage magi i hverdagen. Vi har hatt og har pop up-seanser på Teams flere ganger i uka, der ansatte har bydd på inspirasjon og underholdning. Vinkurs, aksjetips, trening og kjærlighetsråd – dette gir enormt mye samhold, engasjement og arbeidsglede. Og det viser at vi kan bygge kultur – også virtuelt!

Ruster opp med folk

Det er alltid spennende å få nye kolleger. I 2021 har vi onboardet 21 nye medarbeidere i kommersiell avdeling – og enda flere er på vei. Totalt skal vi ansette 80 nye mennesker i Aller Media. Dette folk som skal skape nytt og spennende redaksjonelt innhold og styrke vår posisjon som et av Norges ledende mediehus – med en klar strategi om å bli nummer en. Det er tidenes satsning og vi gjør det i en tid der norske redaktørstyrte medier er viktigere enn noensinne.

Satsningen er gjort mulig av en kraftig digital vekst, Omsetningen på print er dessuten mer stabil enn på lenge. I sum gir dette Aller Media muligheten til å satse enda mer på godt innhold og attraktive reklameløsninger for brukere og annonsører. Sagt på en annen måte: Vi investerer mer i våre mediekanaler for å gi dere bedre innhold, produkter og smartere løsninger.

Den siste nyvinningen er Aller Social Club – et herlig og variert lag med influencere og podcaster mange av annonsørene allerede har oppdaget. Profilene gjør oss i stand til å skape nye og spennende kommunikasjonsløsninger for annonsørene.

Samarbeid = suksess

Det fineste i livet skaper vi sammen med andre. Røykestopp-kampanjen vi laget sammen med Helsedirektoratet og Mindshare klatret helt til topps i Medieprisen og tok gullet med en løsning som fokuserte på ekte mennesker som forsøkte og faktisk klarte å stumpe røyken. Denne kampanjen var gnistrende kreativ, og viktigst av alt: Den reddet liv!

Det er mye å glede seg over i året som har gått. La oss ta med oss alt vi har skapt sammen inn i 2022 – og tørre å sette oss enda høyere mål. Jeg gleder meg til å se dere alle i det nye året.

Tusen takk for tilliten og det gode samarbeidet! Ha en riktig god og fredelig jul alle sammen, og et riktig godt nytt år!

Chris, kommersiell direktør