Nyheter

Publisert: 18.05.2022

Av Amber Sophia Rupani

KK er "Årets Magasin"

- Det er en fantastisk anerkjennelse for KK!
- KK er det mest komplette kvinnemagasinet og EIER kvinnemålgruppen, sier ansvarlig redaktør Ingeborg Heldal. Foto: MBL
- KK er det mest komplette kvinnemagasinet og EIER kvinnemålgruppen, sier ansvarlig redaktør Ingeborg Heldal. Foto: MBL

Mediebedriftenes Landsforenings årlige konkurranse gikk av stabelen den 4. mai i Ole Bull Scene i Bergen. Norges gjeveste mediepriser ble delt ut, og blant de nominerte var KK som stakk av med prisen for «Årets Magasin»!

- Det er en fantastisk anerkjennelse for KK og oss som jobber med produktet hver eneste dag. Jeg er utrolig stolt over at juryen vektlegger vårt arbeid med mangfold – og det at vi har videreutviklet og digitalisert merkevaren, på en måte ingen andre av våre konkurrenter kan vise til, sier Ingeborg Heldal, ansvarlig redaktør i KK.

Samfunnsansvar, mangfold og bærekraft

I juryens begrunnelse står det blant annet at: «Årets magasin har gjort en tydelig profilendring de siste årene, og valgt å være et magasin som tar standpunkt og viser samfunnsansvar. Mangfold og bærekraft er viktige pilarer magasinet bygger alle redaksjonelle valg på. Forsiden brukes bevisst til å ta standpunkt og vise vei, og historiefortellingen er solid.

Magasinet er tro til kjernen i virksomheten - de gode historiene og inspirasjonen, alt formidlet med både estetisk og språklig høy kvalitet – enten det er på papir eller digitalt. Magasinet går i front med digital brukerbetaling på magasinjournalistikk, og viser at det er mulig å flytte magasinlesere over til digitale flater. Årets magasin er en mester i å dyrke verdien av merkevaren, og fortsetter å utvikle sitt 148 år gamle kvinneunivers i stadig nye retninger og på nye plattformer.»

- Det er jo til å få gåsehud av! Jeg blir så stolt at jeg nesten sprekker, sier Heldal.

Eier kvinnemålgruppen

Universet har blitt Norges største samlingsstedet for kvinner. De leverer både digitalt og på print, og skapt et bredt kvinneunivers med en trofast leserskare. De har klart å balansere lesertallene på papirmagasinet ved å holde seg tro mot leserne sine og til hva som er «KK».

- KK er det mest komplette kvinnemagasinet og EIER kvinnemålgruppen, sier Heldal.

- Vi skal fortsette den digitale veksten vår og møte brukerne våre på de plattformene de er på. Bærekraft og mangfold skal fortsette å være grunnpilarene våre, sammen med den gode følelsen av inspirasjon, underholdning og kos, som alltid har vært viktig for KK. Vi bobler over av ideer!