Aller Media AS
Karvesvingen 1, 0579 Oslo
Tlf: +47 21 30 10 00
Se kart
Org.nr. NO 910 119
877
Faktura sendes til: [email protected]
Aller Media fortsetter å styrke den kommersielle enheten; 15. august begynner Martin Meiner i en nyopprettet stilling som sjef for annonseprodukter og innovasjon. Han blir da også en del av ledergruppen i kommersiell avdeling.
- Jeg er meget fornøyd med få Martin på plass! Hans erfaring innenfor forretningsutvikling og innovasjon er som skreddersydd for denne nyetablerte, og ikke minst viktige, stillingen. Vi arbeider stadig for å skape nye og spennende produkter, og for å utfordre markedet og kundene våre. Martin har god erfaring med akkurat dette, forteller Chris Tallerås Steen, kommersiell direktør i Aller Media.
Meiner kommer fra Schibsted hvor han har jobbet som forretningsutvikler med ulike innovasjons- og strategiprosjekter, blant annet mediestrategi, produktutvikling og innovasjon innenfor annonsering og digitale medier.
- Vi har allerede et sterkt og fremoverlent kommersielt lag hos oss, men vi ønsker å bli enda bedre! Derfor gjør vi nå endringer i ledergruppen og ansetter enda en ekspert innenfor sitt felt, sier Tallerås Steen
I sin nye rolle skal Martin være ansvarlig for å lede prosesser og innovasjon i kommersiell avdeling, med mål om å skape de beste produktene for kundene våre.
Martin tar med seg verdifull kompetanse fra tidligere stillinger inn i sin nye rolle i Aller Media. Han har også bakgrunn fra retail og digitalisering i Norges Gruppen, der han ledet arbeidet med å etablere SPAR innenfor netthandel av dagligvarer.
- Jeg kommer til et selskap som elsker å utfordre og som tør å løpe etter de mulighetene som andre kanskje frykter. Min oppgave blir å utfordre dette ytterligere, samtidig som vi skal skape bedre resultater for våre kunder, sier han.
Videre forteller han at han ønsker å tilføye en litt annerledes profil til avdelingen. Han har ikke bakgrunn fra mediebransjen, men en spennende digital bakgrunn.
- Majoriteten av det jeg har gjort har vært å utfordre det etablerte, fra digital handel innenfor dagligvare, «first of its kind» frakt abonnement i Norge og strategi innenfor segmenter og områder med stor vekst.
På spørsmål om hvorfor han ønsker å jobbe i Aller Media, er svaret en kombinasjon av kultur, innovative løsninger og folk.
- Det er også en veldig spennende blanding av sterke, etablerte merkevarer, samtidig som man har en mer leken og kreativ portefølje av både teknologiselskaper, innhold og brands. I den miksen tror jeg det ligger utrolig mye spennende i tiden som kommer.
- Jeg håper å kunne komme inn som et positivt tilskudd, også til miljøet, og være en person som bidrar til at folk ønsker å tenke nytt, samtidig som vi har det skikkelig kult sammen, avslutter Martin med et smil.