Nyheter

Publisert: 07.02.2023

Matsegmentet vokser i Aller Social Club

5 kjappe med Birgitte Nordhaug - kvinnen bak braksuksessen «Den lille kokeboka» på sosiale medier.
Den lille kokeboka

Birgitte Nordhaug er det siste tilskuddet innenfor matsegmentet i Aller Social Club. Plattformen hennes «Den lille kokeboka» er en inspirasjonskilde i en hektisk hverdag og serverer oppskrifter som er enkle, raske å lage og ikke minst smaker godt. Rett og slett mathacks som alle kan lage.

- Hun er et flott tilskudd til klubben og spesielt til matsegmentet vårt, som fortsetter å vokse. Birgitte har kommersiell teft og en engasjert følgerskare, sier vekstansvarlige i Aller Social Club, Tonje Løw Hansen.

Birgitte har hatt formidabel vekst på Instagram de siste månedene. Noe av innholdet hennes, eksempelvis dette enkle tipset, har fått over 4 millioner avspillinger og 50 tusen likerklikk. I dag har hun over 115 tusen følgere på Instagram.

- Den nærmest utrolige veksten hun har opplevd på veldig kort tid, viser hvor godt likt innholdet hun poster er. Vi gleder oss til å kunne inkludere kanalen i skreddersydde løsninger til våre annonsører. Her skal vi få til masse gøy sammen!

Birgitte er 27 år og bosatt i Lørenskog med to barn. Hun har bachelor i markedsføring og salgsledelse og jobber i dag som markedsansvarlig for Bertel O. Steen. Bli bedre kjent med Birgitte gjennom «5 kjappe med...» her.

Hvordan vil du beskrevet "Den lille kokeboka"?

Det er en matblogg basert på konseptet "raskt, enkelt og godt". Det er oppskrifter på mat, desserter, kaker, drinker og ja... litt av alt egentlig men hvor du ikke trenger masse flotte ingredienser, mye tid eller store ferdigheter.

Hvordan har vekstreisen vært?

Den har rett og slett vært ENORM. Jeg startet kontoen i slutten av mars 2022 og startet for fullt å publisere fra april. 31 desember 2022 passerte jeg 100 tusen (!!) følgere på Instagram og per i dag har jeg 115 tusen følgere. Det vokser jevnt og det er gode responser på det jeg legger ut. Jeg har også vokst på Tiktok de siste månedene og der har jeg nå en følgergruppe på nesten 26 tusen. Jeg ble også kontaktet av Youtube som anbefalte meg å legge opp samme innhold der, så det er en del av vekstplanen for 2023.

Hva ønsker du å oppnå med kanalen?

Først og fremst å være en inspirasjonskilde til "folk flest". Det er mange dyktige matbloggere der ute, men jeg ønsker å være litt annerledes ved å fokusere på de enkle tingene. Tid er begrenset for mange av oss og i en hektisk hverdag ønsker jeg å inspirere til enkel kreativitet på kjøkkenet.

Hva hadde vært ditt drømmesamarbeid?

Hehe, denne er vanskelig. Jeg har en liten drøm om å lansere en egen pizza-serie med både bunn, saus og topping. Grunnen er at pizza-videoene på både Tiktok og Instagram har vært en stor grunn til den voksende suksessen. Det er tydelig at det har skapt mye engasjement og jeg har fått enormt med gode tilbakemeldinger. Så det ville vært morsomt!

Hvilke trender har du tro på for 2023?

Jeg har egentlig troen på litt «comfortfood». Det er mange som har måttet og må kutte i luksusen å gå ut å spise, og derfor tror jeg også flere vil søke seg inspirasjon til gode måltider (foruten for mye jobb eller ferdigheter). Pasta og pizza slår heller aldri feil og jeg tror også at sushi-trenden som florer i utlandet vil nå oss i løpet av året. Pr nå er det nok litt tidlig, men det vil komme (trooor jeg). Jeg har allerede testet ut noen av sushirettene og det vil jeg fortsette med!

Ønsker du å vite om annonseringsmulighetene i Birgittes kanaler? Ta kontakt!