Aller Media AS
Karvesvingen 1, 0579 Oslo
Tlf: +47 21 30 10 00
Se kart
Org.nr. NO 910 119
877
Faktura sendes til: [email protected]
- Det ble tredjeplass! Dette er rett og slett en stor lagseier, skriver en strålende glad Anniken Elvik fra New York.
Hun er strategisk konsernkundeansvarlig i Aller Media, og sammen med Henriette Skådinn fra Mindshare var hun torsdag kveld på plass i The Edison Ballroom på Manhattan, der INMA Global Media Awards ble delt ut.
I INMA Global Media Awards (International News Media Association) hylles journalistisk arbeid innen ulike kategorier, og i 2025 har 286 mediehus fra 49 land sendt inn 839 bidrag.
Som Norges eneste norske mediehus ble Aller Media plukket ut i kategorien «Most Creative use of Advertising Formats National» for contentcaset «Lys i Mørket – Selvmordsforebygging i Nord».
- Dette er virkelig helt fantastisk! Nå har vi nok en gang bevist at vi i Aller Media leverer innhold i verdensklasse. Her anerkjennes vårt eminente content-team for kreativ og unik formidling av et vanskelig, men veldig viktig tema. Vårt gode samarbeid med Helsedirektoratet og Mindshare er også avgjørende for resultatet av kampanjen, sier Chris Tallerås Steen, kommersiell direktør i Aller Media.
Asbjørn Halvorsen, leder for innholdsområdet i Aller Media, kan ikke bli mer enig.
- Vi slår en salto og takker for anerkjennelsen! Tenk at Aller Media Norge er i verdenseliten i kommunikasjon, det er ganske kult, sier han.
Kampanjen tar utgangspunkt i høye selvmordstall i Norge, spesielt blant menn (7 av 10 selvmord begås av menn). Fokus i kampanjen er å skape økt åpenhet, kunnskap og forståelse rundt selvmordstanker. Det sentrale er dette: Snakk om selvmordstanker – det kan redde liv.
Kampanjen for Helsedirektoratet ble skapt i samarbeid med Mindshare, gikk våren 2024 og vant sølv i Medieprisen samme år.
Den rettet seg særlig mot menn og mot den samiske befolkningen i nord. I kjernen av kampanjen står tre menn som forteller åpent om egne erfaringer med selvmordstanker.
Resultatene er enestående – 9 av 10 har fått økt forståelse for verdien av å snakke om selvmordstanker.
- Her har vi sammen jobbet mot tydelige definerte KPIer og overlevert på alt. Men det føles ekstra stort med tanke på viktigheten i kampanjen. Gjennom sterk historiefortelling har vi klart å formidle håp og oppmuntret til åpenhet rundt noe så vanskelig som selvmordstanker, sier Anniken Elvik.