Aller Media AS
Karvesvingen 1, 0579 Oslo
Tlf: +47 21 30 10 00
Se kart
Org.nr. NO 910 119
877
Faktura sendes til: [email protected]
- Det var ekstremt gøy, og jeg er veldig stolt over hva redaksjonen har fått til. Vi jobber hardt hver eneste dag for å nå en ung og viktig målgruppe med innholdet vårt på alle plattformer, sier Madeleine Liereng, produsent for Dagbladet TVs kjendissatsing Rød Løper.
Prisutdelingen til Mediebedriftenes landsforening (MBL) markerer starten på de årlige Nordiske Mediedager i Bergen. 38 mediehus er med i konkurransen. Det deles ut priser i hele 21 kategorier, og i går kunne Rød Løper feire seg selv som vinnere i kategorien Årets web-tv konsept.
Hvorfor vinner dere?
- Vi har klart å lage Norges største web-tv plattform innen vår sjanger som er kjendis, og har dermed tatt en viktig posisjon i medie-Norge. Fra markedsavdelingen vet vi at 1,4 millioner ser på oss i løpet av en måned. Det synes vi er veldig gøy, sier Madeleine Liereng, produsent for Dagbladet TVs kjendissatsing Rød Løper.
- Tusen takk til alle som ser videoene vi lager, koser seg med innholdet vårt på TikTok og videresender instaposts. Og ikke minst en stor takk til alle dere som stiller opp når vi putter mikken i trynet deres. Uten dere hadde vi vært null, skriver en takknemlig Rød Løper-gjeng på sin Instagram.
Her er juryens begrunnelse:
Tro mot konseptet og egen målgruppe, rått og kompromissløst. Ujålete og med glimt i øyet presenteres nyheter fra kjendisverdenen, og det leveres så til de grader. Innholdet spres vellykket på flere plattformer og treffer spesielt en yngre målgruppe godt. Morsomt, underholdende og friskt.