Aller Media AS
Karvesvingen 1, 0579 Oslo
Tlf: +47 21 30 10 00
Se kart
Org.nr. NO 910 119
877
Faktura sendes til: [email protected]
16. september arrangerer Se og Hør og Aller Media Reality Awards i H3 Arena på Fornebu. Det er første gang en slik prisutdeling arrangeres i Norge.
Se og Hør har lenge sett den enorme interessen for reality-kjendiser blant unge lesere og seere på nett. Se og Hør har i seks år hatt suksess med sin årlige Kjendisgalla, der det deles ut en rekke priser – blant annet for «Årets kjendis». Nå tar kjendismesterne i Se og Hør og seoghør.no skrittet videre og arrangerer Reality Awards i Norge for første gang.
- Vi har fulgt med på suksessen Reality Awards har hatt i Danmark, og var klare for å ta konseptet til Norge allerede i 2020, men vi ble stoppet av pandemien. Nå er det endelig klart at også Norge får sin egen festkveld for reality-bransjen 16. september. I motsetning til andre awards-show vil det hos oss kun dreie seg om de norske reality-sukessene slik som Paradise, Kompani Lauritzen, 71 grader nord, Farmen, Ex on the Beach, Camp kulinaris og Ikke lov å le på hytta, sier prosjektleder Jenny Emilie Aas.
Hun føler seg trygg på at både TV-kanalene, mediehusene og produksjonsselskapene vil juble over initiativet.
- Vi ser at både casting og produksjoner ligger på et svært høyt nivå i Norge. Reality er knallgod underholdning – og også big business for TV-, strømmetjenester, mediehus og produkjonsselskaper, sier Aas.
Under en storstilt festkveld i H3 Arena på Fornebu, skal det deles ut en rekke priser – blant annet for «Årets skandale», «Årets øyeblikk», «Årets programleder» og selvsagt «Årets reality».
I dag legges det også ut billetter til showet som alle kan kjøpe hos Ticketmaster.
- Vi har god plass i H3 Arena og satser på å selge billetter til unge, reality-sugne mennesker som dermed vil få muligheten til å feste med de største stjernene i bransjen. Allerede nå er det stor interesse fra en rekke medier som vil dekke arrangementet, samt at reality-deltagerne selv kommer til å poste masse i sosiale medier. Derfor er vi sikre på at potensielle sponsorer og samarbeidspartnere vil få stor profilering gjennom Reality Awards, sier Jenny Emilie Aas.
Administrativ redaktør i Se og Hør, Niklas Kokkinn-Thoresen, tror interessen for reality-produksjoner vil holde seg høyt også i fremtiden.
- Vi ser et stort sug blant unge lesere rundt reality – og vi vet at mange annonsører, sponsorer og samarbeidspartnere ønsker å nå ut til denne gruppen. Derfor er vårt mål å skape et reality-univers som henvender seg til de unge, og Reality Awards er en viktig brikke i dette. Vi kan i tillegg love et knallbra show og party, sier Kokkinn-Thoresen.
Redaktøren sier at Se og Hør ikke planlegger å selge TV-rettighetene til showet i år, men at de heller skal publisere stoff i egne kanaler.
- Og kanskje er det noen som lager en egen reality-serie om kjendisenes vei til Reality Awards, sier Niklas Kokkinn-Thoresen med et smil.