Aller Media AS
Karvesvingen 1, 0579 Oslo
Tlf: +47 21 30 10 00
Se kart
Org.nr. NO 910 119
877
Faktura sendes til: [email protected]
Reklame som blir husket, gir bedre avkastning på investeringen. Dette betyr at markedsføringsbudsjettet brukes mer effektivt, og reklamen har en varig effekt på målgruppen.
Reklameerindring er ikke bare et mål på hvor godt en reklame fungerer, men også en indikator på hvor effektivt en merkevare kommuniserer med sin målgruppe. Når forbrukere husker din reklame, øker sannsynligheten for at de også husker merkevaren din, noe som bidrar til å styrke merkets posisjon over tid.
Gjennom våre reklame-trackere måler vi reklameerindring over tid og på tvers av mange kampanjer. Dette gir oss et solid grunnlag for å vurdere forskjeller i effekt per format. I bildet under ser vi at reklameerindring varierer betydelig mellom de ulike formatene.
Preroll på web-TV kommer best ut, med hele 50 prosent erindring, noe som gjør det til det mest effektive formatet. På grunn av begrenset varelager for preroll, har vi nylig utviklet displayprodukter som også gir god erindring. En løsning vi er særdeles stolt av er mobil takeover. Dette er et format hvor annonsør «eier» hele mobilartikkelen. Løsningen består av flere formater som sammen gir nesten like gode resultater som en preroll. Topscroll og fullskjerm kommer også veldig godt ut i våre trackere, og bør ikke undervurderes. Erindringsnivåer på 35 – 39 prosent er fremdeles sterke tall og er også plassert slik at de gir god dekning, mye varelager og enkelt å kjøpe.
Store formater hjelper også de små formatene.
Gjennom undersøkelser gjennomført av Inskin kan vi lese at bruk av store formater øker synlighet også av de mindre standard displayformatene. Dette gir oss gode verktøy i planlegging av hele kampanjeløp som ofte består av en kombinasjon av store formater og små mer kostnadseffektive haler.
Ønsker du råd rundt din neste kampanje, så nøl ikke med å kontakte din Aller-representant her