Nyheter

Publisert: 15.11.2022

Sterk vekst for alle Aller Medias merkevarer

De nye medietallene fra MBL for Q3 som ble lagt fram i dag, viser at alle Aller Medias merkevarer vokser. Mediekonsernet kan igjen konstatere at det siste årets store satsning gir formidable resultater.
Dagens MBL-tall bekrefter at Aller Medias offensive strategi lykkes - stadig flere lesere finner veien til våre solide merkevarer.
Dagens MBL-tall bekrefter at Aller Medias offensive strategi lykkes - stadig flere lesere finner veien til våre solide merkevarer.

Samlet når Aller Medias merkevarer daglig hele 1 664 000 personer digitalt.

- Fra tredje kvartal 2021 til tredje kvartal 2022 har vi opplevd en digital vekst på 136 000 lesere, hele ni prosent, sier konsernsjef Dag Sørsdahl.

- Dette kommer selvsagt ikke av seg selv; bak disse tallene ligger det en enorm innsats fra alle våre dyktige medarbeidere. Nå fortsetter vi vår offensive strategi og jobber videre mot nye ambisiøse vekstmål.

Dagbladet fortsetter sin sterke vekst og oppdaterer, opplyser og underholder stadig flere. Hele 123 000 nye lesere har kommet til nyhetsnettstedet fra Q3 21 til Q3 22. Samtidig styrker Se og Hør sin posisjon som Norges største kjendisnettsted med en vekst på hele 38 %. Norges ledende nyhetssite for kvinner, kk, øker også - denne gangen med nesten 37 000 nye lesere. Sol, Aller Medias nyhetsaggregator, når stadig flere lesere og har en vekst på 28 %.

- Aller Media har en sterk og bred medieportefølje, hvor vi har investert kraftig det siste året. Mellom 60 og 70 nye medarbeidere har funnet veien til Hasle. Både redaksjonene, salg og marked samt tech-siden har fått betydelige forsterkninger. Dagens MBL-tall bekrefter at strategien vår lykkes - stadig flere lesere finner veien til våre solide merkevarer, sier Sørsdahl.

Her er veksttallene (utvikling Q3 2022 mot Q3 2021):

Dagbladet: + 123 000 lesere (10 %)

Se og Hør: + 84 500 lesere (38 %)

kk: + 37 000 lesere (26 %)

Sol: + 44 000 lesere (28 %)