Nyheter

Publisert: 02.11.2021

Tre nye ledere klare for Aller Media

- som fortsetter å fylle på med ansatte i stor stil

NYE OPPGAVER: Katrine Torkildsby-Reine (t. v), Elisabeth Underthun Berglie (i midten) og Angelica Prag (t. h.), starter som ledere i Aller Medias kommersielle avdeling som ledes av kommersiell direktør Chris Tallerås Steen. Foto: Lisa Ludvigsen.
NYE OPPGAVER: Katrine Torkildsby-Reine (t. v), Elisabeth Underthun Berglie (i midten) og Angelica Prag (t. h.), starter som ledere i Aller Medias kommersielle avdeling som ledes av kommersiell direktør Chris Tallerås Steen. Foto: Lisa Ludvigsen.

Aller Media fyller på med tre nye kommersielle ledere. Angelica Prag starter som ny leder for Aller Concept Store. Elisabeth Underthun Berglie har startet som salgssjef i et av KAM-teamene hos Aller Media, mens Katrine Torkildsby-Reine er i gang senest 1. januar som salgssjef i Aller Medias produktteam.

Aller Media fortsetter å fylle på med ledere og ansatte i stor stil:

Angelica Prag kommer fra stillingen som innholdsprodusent og prosjektleder i Aller Concept Store, kommersiell avdelings kreative «hub». Hun erstatter dermed Hillevi Forsman som nå er blitt daglig leder for Aller Social Club, tidligere Adlink. Prag har lang erfaring fra Aller-systemet. Hun har tidligere jobbet som prosjektleder i TOPP og som journalist i KK, begge merkevarer i Aller Media.

Elisabeth Underthun Berglie har 10 års erfaring fra ledergruppen i Google Norge i rollen som Industry Leader med ansvaret for partner og byråsatsingen til selskapet. Før det jobbet hun i Posten Norge som Nordisk Markedsdirektør med ansvaret for DM kanalen. Elisabeth har solid erfaring fra og mange års erfaring fra rådgiverroller i mediebyrå. Berglie tar over som salgssjef for et av KAM-teamene.

Katrine Torkildsby-Reine rekrutteres til Aller Media fra stillingen fungerende leder kommersiell hos Norsk Rikstoto. Hos Rikstoto var hun i snaue fem år. Før det var hun nærmere syv år i VG, sist som strategisk kundesjef. Torkildsby-Reine har også jobbet som mediekonsulent og analyseansvarlig i Hegnar Media, samt som mediekonsulent hos både Aller og Dagbladet. Reine går inn som salgssjef for produkt-teamet.

Aller Media er på offensiven på mange områder for tiden og har satt i gang en prosess for å rekruttere nærmere 80 nye medarbeidere. Dette er den største ansettelsesprosessen i Aller Media i nyere tid.

Stolte og ydmyke over at mange ønsker å jobbe hos oss

- Prosessen med rekruttering av nye Aller-hoder går unna. Vi har allerede fått på plass mange flinke og riktige personer, og vi er stolte og ydmyke over at det er så mange som ønsker å jobbe hos oss i Aller Media. Når vi jobber med rekrutering er det viktig for oss at kjemien stemmer, kompetansen er på plass og at både vi og kandidaten ser en langsiktighet i dette forholdet, poengterer kommersiell direktør Chris Tallerås Steen i Aller Media.

- Det er hard konkurranse om jobbene som for tiden utlyses hos oss i Aller Media. Det er mange sultne kandidater med en herlig variasjon av erfaring og bakgrunn. Konkurransen er tøff – og slik skal det være. Vi fortsetter rekrutteringsprosessen i stor stil.

Angelica Prag gleder seg til å komme ordentlig i gang med sine lederoppgaver i Aller Concept Store.

- Dette synes jeg oppriktig er en av de mest spennende jobbene i media-Norge! Aller Concept Store har kommet langt og er for lengst vel etablert, samtidig som vi hele tiden ser nye muligheter for utvikling. Jeg gleder meg til løfte konseptsatsningen til nye høyder sammen med teamet mitt og – ikke minst – til å ha det skikkelig gøy på veien, sier Prag.

Elisabeth Underthun Berglie har allerede tatt over som salgssjef for et av KAM-teamene hos Aller Media.

-Det er morsomt å starte i en organisasjon som er på offensiven som Aller Media er. Det skjer mye her. Vi får stadig nye produkter og løsninger i porteføljen vår. Her står det ikke stille. Vi tar utfordrerrollen på alvor og det er en god posisjon å ha, sier Berglie.

Katrine Torkildsby-Reine går inn som salgssjef for produkt-teamet 1. januar.

- Jeg ser frem til å gå inn i min rolle hos Aller Media. Dette er et mediehus jeg kjenner godt, først og fremst fra utsiden, men også fra tidligere jobbing hos Aller. Men nå skjer det ekstra mye hos Aller Media – og det ønsker jeg å være en del av, sier Torkildsby-Reine.