Nyheter

Publisert: 18.11.2022

Vær en problemløser i julestria

Innhold som er leserens redder i nøden!
Vær en problemløser i julestria

Julen er rett rundt hjørnet og forberedelsene er godt i gang! Julegavehandel, antrekk til julebord og julebakst er bare noen av tingene som opptar leserne våre nå. Her kan du som annonsør manøvrere leseren gjennom julekaoset med tips og råd i en hektisk hverdag.

- Tiden før jul gir annonsørene en fantastisk mulighet til å ta en posisjon som inspirator og problemløser. Vi er i en periode der det er mye som skal fikses og ordnes, og det kan oppleves som hektisk for mange. Her gjelder det å ta plass med god og tydelig kommunikasjon, sier May Thingelstad, content rådgiver i Aller Media.

Anslår 124 milliarder i julehandel

NHO anslår at nordmenn vil julehandle for til sammen 124 milliarder kroner i november og desember i år. Hver og en vil i gjennomsnitt bruke 12 tusen kroner på gaver, mat og annen butikk- og netthandel i desember.

Med gode contentartikler kan du sette dine produkter og tjenester inn i en relevant kontekst, og øke sjansen for at de blir valgt. Vi har lesere som er sultne på tips og råd, og med content er det leserne selv som velger å gå inn og lese artiklene fordi de er interesserte. Det øker oppmerksomheten. Vi pleier å si at content er pull, ikke push!

Visste du for eksempel av 80% av KKs lesere er interessert av baking? Eller at 85% av Dagbladets lesere ønsker å prøve nye matretter? (Forbruker & Media '22/2 - Q2(22) – MGI)

Hvorfor ikke inspirere dem med noen gode mat- og baketips gjennom gode contentartikler? Gjerne ved bruk av en av våre mat-influensere.

Eller hvorfor ikke la interiørekspert Tone Kroken vise hvordan hun ville pyntet til jul med dine produkter. Mulighetene er mange!

Mulighet for å treffe sylskarpt

Med gode contentartikler på våre siter kan du være problemløseren som hjelper leserne å overleve julestria. Gjennom tydelige call to action linker er leseren kun et klikk unna ditt produkt.

- Med strategiske contentartikler har vi muligheten til å treffe sylskarpt, og gi leserne den inspirasjonen og de tipsene de er ute etter, sier May.

Ta kontakt for et godt content-tilbud!