Nyheter

Publisert: 09.03.2021

Vekst i bladporteføljen for første gang på 18 år

De nye opplagstallene viser at Dagbladet og Se og Hør er blant opplagsvinnerne

May-Wenche Amundsen som er direktør for marked print i Aller Media er meget godt fornøyd med utviklingen
May-Wenche Amundsen som er direktør for marked print i Aller Media er meget godt fornøyd med utviklingen

- Dagbladet Pluss i kombinasjon med e-avis og papiravisen har en vekst på 8,7 % sammenliknet med 1. halvår og selger i snitt 115.364 ex per dag. Pluss alene selger 86 795 ex – og øker med 11,5 %. Det er også imponerende at avisens papirutgave har en økning sammenliknet med 1. halvår, og selger 28 569 eksemplarer i snitt per dag, kan May-Wenche Amundsen som er direktør marked print i Aller Media fortelle.

- På magasinsiden er Se og Hør opplagsvinner! For første gang på 18 år har tirsdagsbladet en vekst i opplag – og selger ukentlig i snitt 95 698 eksemplarer. Regner vi hele 2020 har Se og Hør solgt over 5 millioner blader, og har en økning på på 2,3 % sammenliknet med året før.

- Også de andre bladene gjør det godt, og både PåTV og Vakre Hjem selger flere blader i 2020 enn 2019. Samlet sett har Aller Media solgt 11,5 millioner blader, en økning på 1,1 % sammenliknet med året før. Det er imponerende i et marked med en gjennomsnittlig tilbakegang på 5-10 % årlig, avslutter en meget godt fornøyd direktør for marked print i Aller Media.

Oppdaterte tall fra MBL: Pandemien ga ekstra vekst for norske medier - nå er flest abonnement heldigitale