Nyheter

Publisert: 18.05.2022

Av Amber Sophia Rupani

- Vi er opptatt av å bygge bred og solid kompetanse

Tre nye ansettelser i kommersiell avdeling.
F.v. Lisbeth Langnes, Alexander Hansen Vigebo, Gøril Karlsen Thu og Julia Lyon Vesterhus. De tre nyansatte er godt i gang og klare for å løfte salgsteamet ytterligere.
F.v. Lisbeth Langnes, Alexander Hansen Vigebo, Gøril Karlsen Thu og Julia Lyon Vesterhus. De tre nyansatte er godt i gang og klare for å løfte salgsteamet ytterligere.

Vi fortsetter å styrke kommersiell avdeling i Aller Media med tre nye ansettelser. De tar med seg internasjonal erfaring, solid teknisk forståelse og gode salgskunnskaper, og skal bistå våre kunder med helhetlige løsninger basert på strategi, gjennomføring og resultater.

- I Aller Media er vi opptatt av å bygge bred og solid kompetanse, noe som reflekteres i våre rekrutteringer. Våre nye kollegaer tar med seg kompetanse og erfaringer, som gir oss enda bedre innsikt i markedet og kundenes totale mediemix, sier Gøril Karlsen Thu, salgsdirektør i Aller Media.

- Vi satser også stort på unge. Dette er en strategi vi har iverksatt for å speile kjøpssiden, men også for å berike vårt eget miljø i avdelingen. Nyutdannede tar med seg verdifulle perspektiver som vi trenger.

Våre nye tilskudd er Alexander Hansen Vigebo, Lisbeth Langnes og Julia Lyon Vesterhus.

Alexander Hansen Vigebo har begynt i rollen som strategisk kundeansvarlig i kommersiell avdeling. Vigebo kommer fra en stilling som salgsdirektør i JW player, hvor han var ansvarlig for all kommersiell aktivitet i Norden og Benelux. De siste syv årene har han bodd og jobbet for amerikanske teknologi giganter innen online video, live-streaming og ad tech i London.

- Min erfaring fra teknologiverdenen har gitt meg god innsikt i online video annonsering, som står for mye av den største veksten innenfor annonsering, og jeg har vært med på styrke den digitale videoannonse-satsningen til mange av de største mediehusene i Europa. Dette er erfaringer som jeg tror kommer godt med i min nye rolle i Aller Media, sier Vigebo.

Lisbeth Langnes kommer fra stillingen som major client manager i Clear Channel, hvor hun var ansvarlig for noen av selskapets største kunder. I Aller Media skal hun jobbe som strategisk konsernkundeansvarlig, med fokus på FMCG og dagligvare.

Hun har flere års erfaring fra salg og salgsledelse innenfor field marketing i kommunikasjonsbyrået Face2Face og har en mastergrad i strategisk markedsføringsledelse fra BI.

- Etter mange år i bransjen har jeg opparbeidet meg mye erfaring fra medielandskapet. Mye handler om å tenke litt utenfor boksen, og hvordan man med kreativitet og innsikt kan skape de beste skreddersydde løsningene for kundene, sier Langnes.

- Jeg mener at en viktig del av jobben er å sette seg inn i kunden og forstå deres utfordringer og målsetninger. På denne måten får man et godt grunnlag til å gi verdifull rådgivning og tilbakemeldinger.

Julia Lyon Vesterhus kommer rett fra skolebenken og er nå klar for sin nye rolle som account manager i kommersiell avdeling. Hun har nylig tatt en bachelorgrad i markedsføringsledelse med fordypning i digital markedsføring på Handelshøyskolen BI i Bergen. Før det opparbeidet hun verdifull erfaring gjennom et år i forsvaret og jobb innenfor servicebransjen.

- Som nyutdannet kommer jeg inn i Aller Media med masse motivasjon og driv. Det er også veldig gøy å starte i en bedrift som ønsker å satse på unge og nyutdannede. Nå er jeg ivrig til å sette i gang og lære av alle flinke kollegaer, samt bruke kunnskapen jeg har opparbeidet gjennom studiene og verv, forteller Vesterhus.

- Vi er svært fornøyde med å få våre nye kollegaer på plass hos oss på Hasle, sier Gøril Karlsen Thu.